آخوندی: از نظر مسکن مشکل چندانی نداریم/ نداشتن سند معضل اصلی سکونتگاه‌های غیررسمی

  • جمعه 25 خرداد 1397 ساعت 1:23

اخبار => سایر رسانه ها

وزیر راه و شهرسازی بااشاره به این‌که برنامه‌های گذشته در مورد بافت‌های فرسوده کشور دیگر پاسخگو نیست، تأکید کرد: کیفیت زندگی مبنای برنامه‌ریزی مسکن محله محور شود.
آخوندی: از نظر مسکن مشکل چندانی نداریم/ نداشتن سند معضل اصلی سکونتگاه‌های غیررسمی

عباس احمد آخوندی عصر پنج شنبه در حاشیه برگزاری جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری استان گلستان اظهار کرد: در بافت‌های فرسوده میان شهری و سکونتگاه های غیر رسمی کیفیت زندگی مناسب نیست. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، وی با تاکید بر این که کیفیت زندگی مبنای برنامه ریزی مسکن محله محور شود، گفت: هم اکنون از نظر مسکن خیلی مشکل نداریم اما از نظر کیفیت زندگی دچار اشکالات بسیاری هستیم و برنامه‌های گذشته در این حوزه دیگر پاسخگو نیست.

وی از گلستان به عنوان استان مهاجرپذیر نام برد و افزود: در اجرای برنامه های بازآفرینی شهری و بهسازی محله ای کیفیت زندگی باید بهبود و ارتقاء یابد.

وزیر راه و شهرسازی گلستان با تاکید بر این که کوچ دادن مردم از یک محله به محله دیگر امروزه کار بی معنایی است، ادامه داد: اگر از ارتقاء کیفیت زندگی صحبت می کنیم معنای آن تملک گسترده نیست بلکه باید امکانات را بخش خصوصی واگذار کنیم و بخش خصوصی با مشارکت مردم محله را بسازند.

نباید دولت کارگزار بخش خصوصی شود

وی با تاکید بر این که نباید دولت کارگزار بخش خصوصی شود، اضافه کرد: مبنای ما در اجرای برنامه های بازآفرینی شهری ارتقاء کیفیت زندگی محله با افزایش مشارکت مردم و بدون کوچ آن هاست.

آخوندی با بیان این‌که هر محله مسائل خاص خود را داراست، تاکید کرد: در هر محله یک عنصر محرک وجود دارد که باید آن را شناسایی و بر مبنای آن برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به این که در اجرای پروژه های ارتقاء منزلت محله دو مدل تامین مالی وجود دارد، متذکر شد: هم اکنون امکان روش های یارانه ای برای اجرای این پروژه ها وجود ندارد و باید به سمت سیستم های خود اتکایی و پرداخت تسهیلات در قبال پس انداز شهروندان حرکت کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که نداشتن سند یکی از معضلات اصلی در بافت های حاشیه ای است، گفت: اگر سکونتگاه های بافت حاشیه سند نداشته باشند نمی توانند تسهیلات هم دریافت کنند.

وی خطاب به استاندار گلستان بیان کرد: محله های با اولویت گلستان را شناسایی و مشکل سند را در این بافت ها حل کنید.

آخوندی تصریح کرد: منابع ما در این حوزه محدود است و شهرداری و سایر ادارات باید در این حوزه کمک کنند تا بتوانیم برنامه های بازآفرینی شهری را اجرایی کنیم.

وی با بیان این که اگر قرار است گلستان به استان گردشگری تبدیل شود باید بتواند اصالت خود را حفظ کند، خاطرنشان کرد: منظور از اجرای برنامه های بازآفرینی شهری فقط بحث ثبت یک خانه نیست بلکه باید خلق ارزش و ثروت برای مردم در این بافت ها اولویت اصلی است.


تعداد بازدید : 218

ارسال نظر

ارسال