آژانس می‌تواند از هرمکانی بازدید کند

  • چهارشنبه 16 اسفند 1396 ساعت 0:37

اخبار => سایر رسانه ها

نماینده آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای اعلام کرد: آژانس می‌تواند از هرمکانی بازدید کند؛ ما نیز بدنبال رفع نواقص برجام هستیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، «نیکول شمپاین» (Nicole Shampaine) نماینده آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز سه شنبه در بیانیه ای با موضوع «راستی‌ آزمایی و نظارت» بر برنامه هسته ای ایران از نگرانی ادعائی واشنگتن درباره برجام سخن گفت.

کاردار و نماینده آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی در این باره اعلام کرد: ما به صراحت نگرانی‌ های خود درباره برجام را اعلام کرده و به دنبال رفع نواقص این توافق هستیم. همچنین به صراحت گفته ایم که به اجرای تعهدات خود در این توافق ادامه داده و از ایران نیز انتظار داریم که به اجرای دقیق تعهداتش ادامه بدهد.

بیانیه «نیکول شمپاین» در ادامه می افزاید: از کار آژانس در تداوم کار حرفه ای آن برای اجرای مسئولیت های خود در ایران تقدیر می کنیم. ادامه نظارت و تائید توافقهای پادمانی ایران و اجرای دقیق تمام تعهدات مرتبط با فعالیت های هسته ای این کشور توسط آژانس موضوعی حیاتی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ایران باید بطور کامل با تمام درخواست های آژانس برای دریافت اطلاعات و دسترسی ها همکاری کند و فعالیت های مرتبط با هسته ای خود را منطبق با برجام نگه دارد.

وی در بیانیه خود اضافه کرد: هر گونه نگرانی جدید و معتبر درباره فعالیت‌ ها یا مواد هسته‌ ای غیرهمخوان با برجام، می تواند و باید توسط آژانس دنبال و پیگیری شود. اطمینان کامل داریم که آژانس و بازرسان حرفه ای و ماهر آن این کار را بطور مناسب انجام خواهند داد. 

شمپاین خاطر نشان کرد: آژانس این اختیار کامل را دارد تا در صورت وجود دلایل معتبر برای راستی‌ آزمایی فقدان فعالیت‌ یا مواد هسته‌ ای غیرمنطبق با برجام، بدون تمایز میان مکان های نظامی و غیرنظامی درخواست دهد تا بتواند عدم وجود مواد یا فعالیت های هسته ای اعلام نشده در ایران را تائید کند.


تعداد بازدید : 141

ارسال نظر

ارسال