مشاور اقتصادی ترامپ: کرونا را زیادی جدی گرفته‌اند!

  • دوشنبه 12 اسفند 1398 ساعت 9:1

اخبار => سایر رسانه ها

مشاور اقتصادی رئیس جمهور آمریکا گفت که معامله گران بیش از حد نسبت به اخبار کرونا حساسیت نشان داده اند.
مشاور اقتصادی ترامپ: کرونا را زیادی جدی گرفته‌اند!

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به نقل از رویترز، در شرایطی که شمار قربانیان ویروس کرونا در حال گذشتن از ۳۰۰۰ نفر است و دست کم در ۵۲ کشور ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است، لری کودلو، مشاور اقتصادی دونالد ترامپ در اظهاراتی عجیب گفته است که بازارهای جهانی ویروس کرونا را بیش از حد جدی گرفته اند و معامله گران بیش از حد لزوم نسبت به اخبار کرونا از خود حساسیت نشان داده اند.

کودلو با بیان این که ممکن است در هفته های پیش رو شرایط بدتر شود گفت: با این حال دولت قصدی برای اجرای یک برنامه ویژه مقابله با کرونا را ندارد.

ریزش روزهای اخیر شاخص های بورسی در جهان از زمان رکود بزرگ سال ۲۰۰۸ بی سابقه بوده است و کاهش بازدهی اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا باعث گرانی معامله گران از احتمال وقوع رکود در بزرگ ترین اقتصاد جهان شده است.

در شرایطی که شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به حدود ۶۰ نفر رسیده است، ترامپ و دولتش مورد حمله رسانه ها و افکار عمومی برای آمادگی ضعیف مواجهه با این ویروس شده اند. چین که کانون اصلی بیماری به شمار می رود، بزرگ‌ترین شریک تجاری آمریکا است و همین مساله نیز نگرانی ها را از پیامدهای کرونا بر روی اقتصاد جهانی تشدید کرده است.

در شرایطی که برخی از سیاست مداران آمریکایی از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور ابراز نگرانی کرده اند، کودلو گفت: احتمالا در روزهای آینده شمار مبتلایان به کرونا بیشتر خواهد شد اما قرار نیست که ابتلا به کرونا در آمریکای شمالی به آستانه انفجار برسد.

پیش تر انجمن غذا و داروی آمریکا نسبت به کمبود دارو و اقلام بهداشتی مرتبط به کرونا ابراز نگرانی کرده بود. برخی از گزارشات نیز حاکی از افزایش اقلام بهداشتی نظیر ماسک در آمریکا هستند.

پیش تر نیز پسر ترامپ در اظهاراتی عجیب گفته بود دموکرات ها دوست دارند تا میلیون ها آمریکایی بر اثر کرونا جان خود را از دست دهند تا بتوانند ترامپ را در انتخابات ماه نوامبر شکست دهند.

انتهای پیام


تعداد بازدید : 430

ارسال نظر

ارسال