اجاره‌خانه ساعتی چند؟

  • جمعه 31 شهریور 1396 ساعت 13:55

اخبار => سایر رسانه ها

بازار معاملات اجاره مسکن این روزها شاهد پررنگ‌تر شدن یکی از اشکال اجاره واحدهای مسکونی است که هر چند در سال‌های قبل نیز همواره وجود داشته است اما هم‌اکنون این روش و تبلیغات مربوط به آن شکل گسترده‌تر و رایج‌تری به خود گرفته است.
اجاره‌خانه ساعتی چند؟

هر چند طی سال‌های گذشته نیز مواردی از اجاره ماهانه و حتی روزانه آپارتمان‌های مبله در شهرهای مختلف به‌خصوص شهر تهران و سایر شهرهای توریستی و تفریحی وجود داشت، اما طی ماه‌های اخیر اجاره ماهانه و روزانه آپارتمان‌های مبله در شهر تهران و برخی شهرهای بزرگ، شکل پررنگ‌تر و بارزتری به خود گرفته است. هم‌اکنون انواع مختلفی از روش‌های تبلیغاتی برای اجاره روزانه یا ماهانه آپارتمان‌های مبله در برخی شهرهای بزرگ رایج شده است که به واسطه این امکان، دسترسی متقاضیان به واحدهای دلخواه برای مدت زمان مشخص آن هم در شکل آپارتمان مبله، بسیار راحت‌تر از گذشته است.

پیش از این محدود بودن فایل‌های اجاره آپارتمان برای یک یا چند روز و حتی یک یا چند ماه یا در دسترس نبودن ابزارهای مناسب برای تبلیغ این گروه آپارتمان‌ها موجب شده بود متقاضیان این دسته از واحدهای اجاره‌ای به راحتی و سهولت قادر به جست‌وجوی آپارتمان مورد نظر خود برای اقامت چندروزه یا چندماهه نباشند. به گزارش دنیای اقتصاد، این موضوع به‌خصوص در کلان‌شهرها به‌ویژه شهر تهران از اهمیت بیشتری برخوردار بود؛ تهران به واسطه آنکه پایتخت کشور است همواره مقصد تعداد زیادی از ساکنان سایر شهرها به‌منظور انجام امور درمانی، تفریحی، اداری، تجاری، کاری و حرفه‌ای، خریدهای گوناگون یا هر نوع دیگر از اقدامات به صورت مقطعی، روزانه و موردی (همچون شرکت در مسابقات ورزشی، المپیادها، دوره‌های آموزشی و...) است، این در حالی است که به واسطه بالا بودن هزینه‌های اقامت در هتل یا به دلایل دیگری همچون سلیقه شخصی مسافران، اجاره روزانه آپارتمان‌های مبله یکی از گزینه‌های مورد علاقه مسافران محسوب می‌شود.

در سال‌های گذشته به واسطه نبود دسترسی راحت به این گونه آپارتمان‌ها به واسطه عرضه محدود یا نبود تبلیغات فراگیر برای اجاره این گروه آپارتمان‌ها، این نوع معاملات در بازار مسکن چندان رایج نبود؛ این در حالی است که اخیرا به واسطه رواج و فراگیری استفاده از شبکه‌های مجازی در بین مردم و همچنین گستردگی نفوذ این شبکه‌ها در ارتباطات گوناگون از جمله مقاصد شغلی و کسب‌وکار، حجم قابل‌توجهی از این آپارتمان‌ها به صورت مبله به متقاضیان عرضه می‌شود. هم‌اکنون کانال‌های تلگرامی و صفحات اینترنتی زیادی در حوزه معاملات مسکن در فضای مجازی فعال هستند که متقاضیان استفاده از خدمات گوناگون در بازار مسکن می‌توانند به آنها رجوع کنند؛ گستردگی بازاریابی معاملات مسکن در شبکه‌های مجازی به‌خصوص دو شبکه مجازی تلگرام و اینستاگرام که از پرکاربردترین شبکه‌های اجتماعی مجازی بین کاربران ایرانی محسوب می‌شوند، موجب شده است هم‌اکنون کانال‌های تلگرامی یا صفحات اینستاگرامی زیادی در حوزه معاملات مسکن ایجاد شود؛ در نتیجه این گستردگی و فراگیری در حال حاضر اجاره روزانه و ماهانه آپارتمان‌های مبله نیز بیش از پیش در معرض تبلیغ قرار گرفته است، طوری‌که متقاضیان اجاره این نوع آپارتمان‌ها که در سال‌های گذشته قادر به دسترسی به این فایل‌ها نبودند به راحتی می‌توانند آپارتمان مورد نظر خود را برای مدت یک یا چند روز یا چند ماه اجاره کنند.

از آنجا که عمده کانال‌های تلگرامی یا سایر صفحات مجازی اینترنتی، امکان دسترسی متقاضیان به انبوهی از فایل‌های اجاره روزانه آپارتمان مبله در مناطق مختلف شهر تهران، سایر کلان‌شهرها و شهرهای توریستی و تفریحی را فراهم می‌کند متقاضی اجاره این گروه آپارتمان‌ها که عمدتا مسافران ساکن در سایر شهرها هستند می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به حجم زیادی از این نوع آپارتمان‌ها دسترسی داشته باشند؛ حسن عرضه اینترنتی این گروه آپارتمان‌‌ها اعلام مشخصات، تصاویر و شرایط اجاره این گروه از املاک مسکونی است؛ طوری‌که مسافران ساکن در سایر شهرها قبل از اقدام به مسافرت می‌توانند از طریق مشاهده لیست این آپارتمان‌ها، تصاویر آنها و شرایطی که مالک برای پرداخت رقم اجاره‌بها تعیین کرده است بهترین گزینه را متناسب با شرایط خود و مدت زمان سفر انتخاب کنند. هم‌اکنون در شهر تهران عمدتا این گروه از آپارتمان‌های اجاره‌ای در نیمه شمالی شهر قرار دارند؛ هرچند موارد معدودی از اجاره روزانه آپارتمان مبله در نیمه جنوبی پایتخت نیز مشاهده می‌شود اما عمده این معاملات در نیمه شمالی شهر تهران انجام می‌شود.

با این‌حال واسطه‌ها و فعالان بازار معاملات مسکن به متقاضیان اجاره این دسته از آپارتمان‌ها هشدار می‌دهند که حتما از امنیت این آپارتمان‌ها برای اقامت مطمئن شوند و بدون در نظر گرفتن ملاحظات امنیتی اقدام به اجاره این واحدها نکنند. در یکی از نمونه‌های آگهی شده در قالب آپارتمان مبله مناسب برای اجاره روزانه یا چندروزه، مالکی واحد 170 مترمربعی خود واقع در محدوده الهیه را با اجاره بهای حداقل یک میلیون و280 هزار تومان به صورت روزانه و مناسب برای اقامت حداکثر 12 نفر به متقاضیان معرفی کرده است؛ نرخ‌های اعلامی برای اجاره این گروه آپارتمان‌ها معمولا نرخ‌های حداقلی برای اجاره واحد در روزهای وسط هفته (روزهای کم‌متقاضی‌تر) است که به فراخور مناسبت‌ها و تعطیلات یا قرار گرفتن در روزهای پایانی آخر هفته قابل افزایش است. آپارتمان مبله دیگری در محدوده اکباتان با مساحت 45 مترمربع با قیمت حداقلی روزانه 291 هزار تومان برای اواسط هفته، به متقاضیان معرفی شده است؛ در نمونه دیگری، آپارتمان مبله 70 مترمربعی در خیابان جردن، برای اقامت سه نفر با شرایط پرداخت اجاره بهای حداقل 407 هزار تومان به ازای اجاره هر روز آگهی شده است.

در محدوده پاسداران، مالکی آپارتمان مبله و نوساز خود را با مساحت 125 مترمربع با 3 اتاق خواب، با شرایط پرداخت روزانه حداقل 528 هزار تومان در روزهای وسط هفته، به متقاضیان پیشنهاد کرده است. آپارتمان مبله دیگری در خیابان عباس‌آباد (شهید بهشتی)، دو خوابه، روزانه حداقل 582 هزار تومان برای اجاره به متقاضیان قیمت‌گذاری شده است؛ همچنین در محدوده پونک، مالکی ویلای مبله خود را با مساحت 100 مترمربع، یکخوابه و مناسب برای اقامت حداکثر 6 نفر برای روزهای وسط هفته با حداقل قیمت 442 هزار تومان در ازای هر روز آگهی کرده است. در آگهی دیگری، آپارتمان مبله 75 مترمربعی در محدوده بلوار فردوس، برای اقامت روزانه 4 نفر و با شرایط اجاره حداقل 465 هزار تومان در ازای هر روز اقامت، عرضه شده است. در محدوده خیابان جمشیدیه واقع در منطقه یک تهران، آپارتمان مبله 75 مترمربعی، با قیمت حداقل 349 هزار تومان برای اقامت یک روز، به متقاضیان معرفی شده است.


تعداد بازدید : 189

ارسال نظر

ارسال