ارزش اموال مازاد بانک‌ها ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام شد

  • دوشنبه 11 آذر 1398 ساعت 20:39

اخبار => سایر رسانه ها

مدیرکل امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد حجم اموال مازاد بانک‌ها را ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
ارزش اموال مازاد بانک‌ها ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام شد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

، مدیرکل امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: سامانه اموال مازاد بانک‌ها را اگر راه می‌انداختیم و چه راه نمی‌انداختیم بانک‌ها موظف بودند املاک مازاد خود را واگذار کنند.

عباس مرادپور افزود: براساس برآوردی که کردیم بانک‌ها چیزی حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان املاک و اموال مازاد دارند. وی گفت: این اموال یا تملیکی از ناحیه تضامین تسهیلات گیرندگان است که بدهی شان را پرداخت نکرده اند و یا املاکی است که بانک‌ها زمانی نیاز داشته اند و خریده اند مثل شعب، اما الان به آن نیاز ندارند و سوم هم املاکی است که بابت بدهی دولت، دریافت کرده اند.

مدیرکل امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد افزود: آمار دقیقی از اموال و املاک مازاد بانک‌ها نداشتیم و آمارها متفاوت بود، اما با راه اندازی این سامانه برای نخستین بار این اتفاق افتاد و بیشترین اموال هم متعلق به بانک‌های ملی، ملت و تجارت است.

مرادپور تصریح کرد: بعد از آمار باید سراغ تسهیل و تسریع واگذاری‌ها برویم و تلاش کنیم همه موانع واگذاری‌ها رفع شود و ما تعهد کرده ایم تا آخر ماه دی، قوانین لازم را در اینباره تهیه کنیم. وی با بیان اینکه سامانه واگذاری، نظارت عمومی و مردمی را ممکن می‌کند گفت: حدود ۱۵ هزار ملک مازاد در سامانه ثبت شده که ۸ هزار ملک قابل واگذاری، حدود ۵ هزار تا هم تخلیه است و حدود ۷ هزار واحد هم متصرف و معارض دارد که قابلیت واگذاری ندارد.


تعداد بازدید : 419

ارسال نظر

ارسال