از راه اندازی معاملات آتی گندم برای صادرات آرد استقبال می‌کنیم

  • یکشنبه 17 تیر 1397 ساعت 14:27

اخبار => سایر رسانه ها

شرکت بازرگانی دولتی از راه اندازی معاملات آتی گندم به منظور صادرات آرد استقبال می‌کند.
از راه اندازی معاملات آتی گندم برای صادرات آرد استقبال می‌کنیم

به گزارش اقتصاد آنلاین، یزدان سیف، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان مطلب فوق به  خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین گفت: طبق هماهنگی شرکت بازرگانی دولتی ایران و بورس کالا مقرر شده تا برای راه اندازی معاملات آتی در حوزه آرد صادراتی برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: ما از راه اندازی معاملات آتی در حوزه صادرات آرد در بورس کالا استقبال می کنیم تا افرادی گندم را به صورت ورود موقت وارد کشور کرده و گندم را به کارخانجات تولیدکننده آرد، به صورت آتی بفروشند و در مقابل بتوانند آرد تولید شده را صادر کنند؛ البته در حوزه گندم داخلی بازار آتی نخواهیم داشت.

سیف افزود: به این ترتیب، در حوزه ورود موقت گندم به کشور، معاملات آتی با همکاری شرکت بازرگانی دولتی و بورس کالا طراحی شده که امیدواریم این ابزار بتواند تامین کننده گندم موردنیاز تولیدکنندگان آرد کشور باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سه ماه ابتدایی سال‌جاری حدود 62 هزار تن آرد پس از شناسایی بازارهای هدف منطقه صادرکرده‌ایم، که برای 5 هزار نفر، اشتغال‌زایی در زمینه آرد صادراتی ایجاد شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین اعلام کرد: تاکنون 4 میلیون و 800 هزار تن گندم از کشاورزان کشور خریداری شده و با وجود کاهش 26 درصدی بارش‌ها نسبت به سال آبی گذشته، کاهش مقدار تولید و خرید گندم در این حد نبوده و تنها 14.7 درصد نسبت به سال گذشته گندم کمتری خرید کرده ایم که این موضوع نشان از توسعه کشاورزی پایدار در رسیدن به یک امنیت غذایی و کاهش وابستگی غذایی است.


تعداد بازدید : 205

ارسال نظر

ارسال