کرمان می‌تواند پایلوت توسعه اقتصادی کشور باشد

  • چهارشنبه 27 آذر 1398 ساعت 23:33

اخبار => سایر رسانه ها

عضو شورای عالی بورس گفت: کرمان می تواند پایلوت توسعه اقتصادی کشور باشد زیرا در هر حوزه از جمله صنعت، معدن و کشاورزی ظرفیت دارد و آمادگی داریم در ارائه آموزش ها و ... کمک کنیم.
کرمان می‌تواند پایلوت توسعه اقتصادی کشور باشد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

"شاهین چراغی" امروز چهارشنبه در همایش فرصت های سرمایه گذاری و تامین مالی در بازار سرمایه در اتاق بازرگانی کرمان اظهار کرد: فعالان اقتصادی استان کرمان نقش مهمی در بازار سرمایه داشته اند.

وی در ادامه بیان کرد: وارد افقی از اقتصاد کشور شده ایم که نیاز به توسعه بنگاه های کوچک و متوسط مشهود است و باید این بنگاه ها رشد پیدا کنند زیرا مسیر رشد اقتصادی کشور توسعه این بنگاه هاست که در این صورت توسعه اقتصادی پایدار وجود خواهد داشت.

چراغی در بخش دیگری از سخنانش افزود: ابزراهای متفاوتی در تامین مالی ایجاد شده اما اشکال اساسی کشور این است که شرکت های ما و افرادی که به تامین مالی نیاز دارند، خود را با ابزارها منطبق نمی کنند.

عضو شورای عالی بورس گفت: پتانسیل های استان کرمان خیلی زیاد است و نخستین کسی که جسارت کرد و از ابزار بدهی در سال ۸۹ استفاده کرد هواپیمایی ماهان بود و کرمان از هر جهت پتانسیل دارد که باید تبدیل شود و از مزیت ها استفاده کرد.

وی افزود: برای استفاده از بازار سرمایه نیازمند کارگاه آموزشی هستیم تا فعالان اقتصادی را آموزش بدهیم که برای هرکدام از مواد معدنی استان کرمان می توان ابزار تعریف و تامین مالی کرد.

چراغی با اشاره به اینکه خیلی از شرکت های استان کرمان پتانسیل ورود به بورس را دارند اما باید مقدمات را ایجاد کرد تصریح کرد: کرمان می تواند پایلوت توسعه اقتصادی کشور باشد زیرا در هر حوزه از جمله صنعت، معدن و کشاورزی ظرفیت دارد و آمادگی داریم در ارائه آموزش ها و ... کمک کنیم.

عضو شورای عالی بورس با اشاره به اینکه بالاترین میزان درآمد ارزی در کشور مربوط به شرکت مس است، افزود: بازار سرمایه فرصت خیلی خوبی است و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

انتهای پیام


تعداد بازدید : 335

ارسال نظر

ارسال