استاندارسازی۹۶ موتورخانه دستگاه‌های اجرایی طی ۳ماه

  • یکشنبه 13 اسفند 1396 ساعت 18:45

اخبار => سایر رسانه ها

معاون امور عمرانی استانداری تهران گفت: طی سه ماه آینده 96 موتورخانه دستگاه های اجرایی استان ارزیابی و مطابق با شاخص ها استاندارد سازی می شوند.
استاندارسازی۹۶ موتورخانه دستگاه‌های اجرایی طی ۳ماه

اقتصاد آنلاین-سپیده قاسمی؛  احمد تواهن در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران با بیان اینکه هزینه این طرح از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تأمین می شود، افزود: در مراحل دوم طرح، همه 300 موتورخانه دستگاه های اجرایی استان ارزیابی و استانداردسازی می شوند.

وی ادامه داد: استانداردسازی و معاینه فنی موتورخانه های منازل مسکونی موضوع دیگری است که باید به آن پرداخته شود.

تواهن با تاکید بر اینکه در قانون هوای پاک ضمانت اجرای این مهم در منازل مسکونی پیش بینی شده است، ادامه داد: علاوه بر این شهرداری ها نیز هنگام صدور پایان کار منازل ضرورت استاندارد موتورخانه ها را لحاظ کنند.

وی همچنین با اشاره به پیشنهادسازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان تهران در مورد قید مفاد قانون هوای پاک، گفت: در همه موافقت نامه های هزینه ای، اجرای مفاد قانون هوای پاک و مصوبه پیشگیری از آلودگی هوای تهران به صورت الزام در موافقت نامه ها ذکر شود و در همه موافقت نامه های هزینه ای دستگاه های مستقردر استان تهران نیز وارد شود.

در ادامه جلسه محمود رضا طاهری ،مدیرکل استاندارد استان تهران، به ارائه گزارشی از معاینه فنی موتورخانه های دستگاه های اجرایی استان پرداخت و اظهار کرد: تاکنون موتورخانه 22 دستگاه اجرایی استان ارزیابی شده است.

وی با تاکید بر اینکه استاندارد 16000 باید هر 6 ماه یکبار درموتورخانه ها ارزیابی شود، افزود: در ایران مصرف گاز به ازای هر مترمربع فضای خانه 27 مترمکعب در سال است درحالی که میزان مصرف در کشورهای اروپایی با اقلیم سرد،هفت مترمکعب است.

در بخش دیگری از این جلسه شهرام عدالتی، معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به ارائه گزارشی از وضعیت هوشمندسازی و خدمات الکترونیک درراستای کاهش رفت و آمد شهری پرداخت.

وی بیشترین سهم رشد اشتغال در سال های 93 تا 1400 را مربوط به بخش ارتباطات و هوشمند سازی دانست و بیان کرد: نرخ رشد اشتغال سالانه هشت درصد برنامه ریزی شده است درحالیکه حوزه ارتباطات سالانه ظرفیت 15 درصدی در اشتغالزایی دارد.

در پایان جلسه جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران مقرر شد؛ کارگروهی طی 10 روز آینده به منظور اتخاذ مکانیزم اصلاح و استانداردسازی 96 موتورخانه دستگاه های استان و اجرای اصلاح همه موتورخانه های منازل مسکونی،شرکت ها و سایربخش ها ایجاد شود.


تعداد بازدید : 193

ارسال نظر

ارسال