اعتراض یک نماینده مجلس به معافیت چای وارداتی از مالیات

  • سه شنبه 17 بهمن 1396 ساعت 4:18

اخبار => سایر رسانه ها

نماینده رودسر و املش در مجلس تاکید کرد که معاف شدن عرضه و واردات انواع چای از پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده تولید داخلی را زمین‌گیر کرده و آن را به خاک سیاه می‌نشاند.
اعتراض یک نماینده مجلس به معافیت چای وارداتی از مالیات

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، در جلسه علنی عصر امروز مجلس، اسدالله عباسی در تذکری شفاهی به وزیر اقتصاد و دارایی گفت: نهم بهمن ماه وزیر امور اقتصادی و دارایی نامه‌ای را ابلاغ کرد که بر اساس آن عرضه و واردات انواع چای از تاریخ لازم‌الاجرا شدن قانون برنامه ششم توسعه از پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده معاف می‌شود.

عباسی در ادامه افزود: با این اقدام بیش از 65 هزار خانوار چای کار و بیش از 500 هزار شغل که به طور مستقیم و غیرمستقیم در تولید و عرضه چای داخلی نقش دارند، زمین‌گیر شده و به خاک سیاه می‌نشینند.

او با طرح این سوال که آیا وزیر اقتصاد، در ابلاغ این دستورالعمل پیامدهای آن را بررسی کرده‌ است؟ اظهار داشت: به این شکل نمی‌توان اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال را الگو قرار داد. با این کار تولید چای داخلی زمین‌گیر شده و شاهد واردات بی‌رویه خواهیم بود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: امسال 22 هزار تن چای داخلی تولید شده که متاسفانه 15 هزار تن در انبارها دپو شده است و حالا سوال ما این است تا کی مردم باید شاهد این ناکارآمدی باشند؟

عباسی گفت: انتظار ما از دولت این است که سریعا دستور دهد و به این موضوع رسیدگی کنند. از یک طرف وزیر جهاد کشاورزی، سازمان چای را از فرابخشی و ملی به استانی تبدیل کرده و از طرف دیگر وزیر اقتصاد این دستور را ابلاغ کرده و همچنین شاهد واردات بی‌رویه برنج هستیم.

این نماینده مجلس در پایان گفت: این اقدامات کشاورزان را به قهقهرا و نابودی می‌کشاند و انگیزه را از آنها می‌گیرد.


تعداد بازدید : 165

ارسال نظر

ارسال