افزایش قیمت ۳.۸۵ و ۲.۴۹ درصدی قیمت سبد میلگرد و تیرآهن «ذوب»/ رقابت ۱۰ درصدی معاملات وکیوم باتوم «شبندر»

  • شنبه 16 تیر 1397 ساعت 19:15

اخبار => سایر رسانه ها

امروز ارزش کل معاملات بورس کالا حدود 118.76 میلیارد تومان بود که در این میان بیشترین ارزش معاملات به محصول «وکیوم باتوم» شرکت پالایش نفت بندرعباس در حدود 22 میلیارد تومان اختصاص یافت. قیمت این محصول نسبت به معامله قبلی خود بدون تغییر باقی ماند.
افزایش قیمت ۳.۸۵ و ۲.۴۹ درصدی قیمت سبد میلگرد و تیرآهن «ذوب»/ رقابت ۱۰ درصدی معاملات وکیوم باتوم «شبندر»

اقتصاد آنلاین- لیلی شهیر؛ امروز شنبه شانزدهم تیرماه، تالارهای مختلف بورس کالای ایران در مجموع ارزشی حدود 118.76 میلیارد تومان داشت. این معاملات در 187 قرارداد منعقد شدند؛ از این میزان حدود 84 میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق گرفت. تالار فرآورده‌های نفتی نیز بیشترین ارزش معاملات امروز را در حدود 29 میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

بیشترین ارزش معاملات امروز بورس کالا به «وکیوم باتوم» شرکت پالایش نفت بندرعباس به میزان 22 میلیارد و 231 میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایانی یک هزار و 482 تومان با 10 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه به طور نقدی فروخته شد. قیمت این محصول نسبت به معامله قبلی خود، تغییری نداشت.  

تالار صنعتی

امروز، تالار صنعتی شاهد معامله ۹ کیلو گرم شمش طلا، یک هزار و ۳۲۰ تن تیر آهن و یک هزار و ۵۴۰ تن سبد میلگرد بود.

گفتنی است، بیشترین ارزش معاملات امروز تالار صنعتی به «سبد میلگرد 12 تا 32 » شرکت ذوب آهن اصفهان به میزان چهار میلیارد و 558 میلیون و 400 هزار تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایانی کیلویی دو هزار و 960 تومان بدون رقابت فروخته شد. این معامله با حجم یک هزار و540 تن، توسط کارگزاری «بانک صنعت و معدن» به طور سلف داد و ستد شد. گفتنی است، قیمت محصول حاضر نسبت به روز معاملاتی گذشته خود (مورخ 29 خرداد) 3.85 درصد افزایش داشت.  

همچنین امروز «تیرآهن 14 تا 18» شرکت ذوب آهن اصفهان نیز با قیمت پایه کیلویی دو هزار و 960 تومان و بدون رقابت فروخته شد. ارزش این معامله حدود چهار میلیارد تومان برآورد شده است که در حجم 1320 تن توسط کارگزاری «بانک صنعت و معدن» به طور سلف داد و ستد شد. این محصول نیز نسبت به معامله گذشته خود در 29 خرداد، شاهد 2.49 درصد افزایش قیمت بود.

دیگر محصول معامله شده امروز تالار صنعتی، شمش طلای زرشوران بود که طی سه قرارداد داد و ستد شد. بیشترین ارزش آن به معامله این محصول با قیمت هر گرم 286 هزار و 283 تومان و حجم 0.005 تن توسط کارگزاری «سی ولکس کالا» اختصاص یافت. عرضه کننده این محصول نیز شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران بود که ارزشی به میزان یک میلیارد و 432 میلیون و 276 هزار تومان داشت.     

تالار پتروشیمی

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی نیز طی امروز میزبان دادوستد ۵۲ هزار و ۵۶۹ تن انواع کالا بود. طی این روز و در تالار مذکور ۹۶۱ تن قیر، سه هزار تن سلاپس واکس، یک هزار و ۱۴۱ تن مواد پلیمری،  ۱۵ هزار تن وکیوم باتوم و ۱۲ هزار و ۳۹۷ تن مواد شیمیایی معامله شد.

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی به «وکیوم باتوم» شرکت پالایش نفت بندرعباس به میزان 22 میلیارد و 231 میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایانی یک هزار و 482 تومان با 10 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه توسط کارگزاری «بانک پاسارگاد» در حجم 15 هزار تن نقدا فروخته شد. قیمت این محصول نسبت به معامله قبلی خود ( در تاریخ 12 تیر)، بدون تغییر ثابت ماند.   

کم ارزشترین محصول این تالار هم به کالای «آمونیاک» پتروشیمی خراسان به میزان 9.5 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی 952 تومان و حجم 10 تن به طور نقدی (مچینگ) توسط کارگزاری «باهنر» فروخته شد.

شایان ذکر است ۱۹ هزار و ۶۷۰ تن قیر و ۴۰۰ تن عایق رطوبتی نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران دادوستد شد.

تالار کشاورزی

همچنین تالار محصولات کشاورزی هم در این روز معامله ۱۵ هزار و ۶۳۵ تن گندم خوراکی و یک هزار و ۳۰۰ تن شکر را تجربه کرد.

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار کشاورزی هم به «گندم خوراکی» اصفهان به میزان حدودی پنج میلیارد و 200 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول با قیمت پایانی 902 تومان در حجم پنج هزار و 655 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «بانک کشاورزی» معامله شد. عرضه‌کننده این محصول نیز شرکت «مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود.

کم ارزشترین محصول این تالار نیز امروز به شکر سفید «قند هگمتان» به میزان 136 میلیون و 100 هزار تومان تعلق گرفت. این محصول امروز با قیمت پایه دو هزار و 722 تومان به حجم 50 تن توسط کارگزاری «بانک خاورمیانه» داد و ستد شد. عرضهکننده این کالا، شرکت قند هگمتان بود.


تعداد بازدید : 198

ارسال نظر

ارسال