ایران و آلمان تفاهمنامه همکاری پتروشیمی امضا کردند

  • سه شنبه 18 اردیبهشت 1397 ساعت 20:19

اخبار => سایر رسانه ها

تفاهمنامه همکاری در زمینه صنعت پتروشیمی بین هلدینگ خلیج فارس و شرکت زیمنس آلمان امروز (سه شنبه) در حاشیه نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی امضا شد.
ایران و آلمان تفاهمنامه همکاری پتروشیمی امضا کردند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس این تفاهمنامه همکاری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و زیمنس آلمان از حالت «خریدار و فروشنده» به رابطه «شراکت تجاری» تبدیل می شود.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس امضای این تفاهمنامه را همسو با توافق هسته ای برجام دانست و تصریح کرد: ایجاد شرکت های مشترک و همکاری های مشترک با شرکت های بین المللی بدون برجام ممکن نبود.

«جعفر ربیعی» گفت: شرکت های بزرگ دنیا باید این را بدانند شرایط ایران شبیه پیش از تحریم ها نیست و ما به دنبال همکاری های بیشتریم.

ربیعی اضافه کرد: از این پس، رابطه با شرکت زیمنس فقط به خرید کالا منحصر نیست؛ بلکه 2شرکت در زمینه تعمیر، نگهداری و ارتقای کیفیت محصولات همکاری های مشترک بلندمدتی خواهند داشت.

وی اضافه کرد: در گذشته همکاری با زیمنس به صورت توافق های جداگانه انجام می شد و در صورت نیاز دوباره به همان محصول، ناچار بودیم روند خرید را با گذشت زمان طولانی طی کنیم.

«اکنون زیمنس به این باور رسیده است که هلدینگ خلیج فارس قابل چشمپوشی نیست و می توان همکاری مشترک داشت».

به گفته وی، همکاری بلندمدت با زیمنس از امروز کلید خورد و امیدواریم این روند ادامه دار باشد و شرکت های بزرگ دنیا ما را فقط به چشم خریدار کالا نبینند و به دنبال همکاری های بیشتر باشند.

وی ادامه داد: این اقدام باعث می شود قیمت کالاهای خارجی کمتر شده و خدمات پس از فروش بیشتری نیز به دست آید. همچنین می توان شرکت های داخلی را به طرف های بزرگ بین المللی وصل کرد.

بیست‌ و سومین نمایشگاه بین‎المللی صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور 1053 شرکت ایرانی و 600 شرکت خارجی از 37 کشور دیگر از شانزدهم اردیبهشت گشایش یافت و فردا پایان می یابد.

نمایندگان جمهوری آذربایجان، اتریش، اسپانیا، آلمان ، امارات، انگلیس، ایتالیا، بلژیک، ترکیه، جمهوری چک، چین، روسیه، ژاپن، سوئد، سوئیس، فرانسه، کرواسی، کره جنوبی، لهستان، هلند، هند، فنلاند، هنگ کنگ، بحرین، قزاقستان، موناکو، کانادا، لیختن اشتاین، عمان، دانمارک، تایوان، آمریکا، نروژ، استرالیا، برزیل، مالزی و سنگاپور در این نمایشگاه شرکت کرده اند.

چین، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، انگلیس، روسیه، ژاپن، کره‌جنوبی، اتریش و هلند پاویون اختصاصی دارند.


تعداد بازدید : 206

ارسال نظر

ارسال