ایران و سوئیس درباره گسترش همکاری‌های دوجانبه رایزنی کردند

  • شنبه 25 اسفند 1397 ساعت 16:42

اخبار => سایر رسانه ها

لندن – ایرنا – مدیر کل اروپای وزارت امور خارجه ایران در دیدار با مدیران کل وزارت امور خارجه و معاونین وزارتخانه‌های دارایی و اقتصاد سوئیس با آنان درباره راه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه گفت و گو و رایزنی کرد.
ایران و سوئیس درباره گسترش همکاری‌های دوجانبه رایزنی کردند

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

« حافظ حاجی کریم جباری » سفیر ایران در سوئیس، روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: در دیدار «محمود بریمانی» دستیار وزیر و مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه با مقامات سوئیس که در برن انجام شد ؛ موضوعات مهم دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را به‌تفصیل موردبحث و تبادل‌نظر قراردادند.
وی افزود: گفتگو با معاونین وزارتخانه‌های اقتصاد و دارای نیز به راه‌های گسترش و توسعه همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور اختصاص داشت.
در این دیدارها، پیگیری توافقات در قالب نقشه راه همکاری میان دو کشور و دیدوبازدیدهای قریب‌الوقوع در زمینه‌های گفتگوهای جامع سیاسی، مدیریت منابع آب، کشاورزی، امور کنسولی، گفتگوهای دینی، مهاجرت و گردشگری، شرکت‌های هوایی، بانکداری، کنسرت موسیقی و نیز همکاری و آموزش در زمینه‌های مالکیت معنوی، گمرک و امداد موردبحث و بررسی قرار گرفت.
سفیر کشورمان اظهار داشت که بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، سوئیس در حال حاضر با صادراتی به ارزش بیش از دو میلیارد یورو، هفتمین کشور صادرکننده کالا و خدمات به جمهوری اسلامی ایران است.
وی دراین‌باره توضیح داد شرکت‌های بزرگی مانند نستله و نوارتیس در ایران سرمایه‌گذاری کرده و کالاهای مختلف دارویی و غذایی تولید می‌کنند.
اروپام ** هـ ن ** 1546


تعداد بازدید : 229

ارسال نظر

ارسال