بانک‌های قبرس حساب مشتریان روس را کنترل می‌کنند

  • پنجشنبه 10 خرداد 1397 ساعت 15:16

اخبار => سایر رسانه ها

شهروندان روس که پول خود را در بانک‌های قبرس سپرده‌گذاری کرده‌اند، با بازرسی گسترده حساب‌های خود توسط بانک های قبرس مواجه شده‌اند که گفته می‌شود این رفتار، تحت فشارهای آمریکا صورت گرفته است.
بانک‌های قبرس حساب مشتریان روس را کنترل می‌کنند

به گزارش روسیه، شهروندان روس که پول خود را در بانک‌های قبرس سپرده‌گذاری کرده‌اند، با بازرسی گسترده حساب‌های خود توسط بانک و ناظران مالی مواجه شده‌اند که گفته می‌شود این رفتار، تحت فشارهای آمریکا صورت گرفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، بانک‌های قبرس حالا از مشتریان روسی خود می‌خواهند برای ایجاد حسابرسی بانکی سال گذشته خود، درآمدها و پرداخت مالیات خود را به تائید برسانند. همچنین مستندات دولتی، عناوین مالکیت تجاری و توصیف حاوی جزئیات شرکت آنها هم، از ملزومات دیگر خواهد بود.

بانک‌های قبرس به مشتریان روسی خود یک حق انتخاب می‌دهند؛ یا حساب خود را ببندند و یا دارایی‌های خود را به بانک تجارت روسیه منتقل کنند که زیرمجموعه بانک دولتی وی‌تی‌ای است.

گزارشات متعدد حاکی از این است که این بانک‌ها به علت تهدیدهای جدید ناشی از تحریم‌های آمریکا، قوانین خود را این‌چنین سخت‌گیرانه کرده‌اند. اداره کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا چندین بار به مقامات قبرس هشدار داده است که در صورت نافرمانی از امریکا، بانک این کشور هم ممکن است با سرنوشتی که بانک‌های لاتویا (کشوری اروپایی بین لیتوانی و استونی) دچار آن شدند، روبرو شود.

در ماه فوریه مقامات مالی آمریکا، بانک ای‌بی‌وی‌ال لاتویا را به پول‌شویی در مقیاس وسیع متهم کرده و این بانک را با تحریم تهدید کردند. این اتهامات باعث شد سرمایه‌گذاران حدود ۶۰۰ میلیون یورو از سپرده‌های خود را از این بانک خارج کنند و نقدینگی بانک به شدت کاهش یافت.


تعداد بازدید : 183

ارسال نظر

ارسال