خروج از لیست سیاه FATF دشوار است

  • سه شنبه 14 آبان 1398 ساعت 0:35

اخبار => سایر رسانه ها

وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: برای خروج از بلک لیست باید «برنامه اقدام» بنویسیم که امکان دارد شرایط سخت‌تری در آن مطرح شود.
خروج از لیست سیاه FATF دشوار است

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

، فرهاد دژپسند امروز در حاشیه نشست هیات دولت با بیان اینکه پس از پایان مهلت تعیین شده توسط گروه ویژه اقدام مالی اف. ای. تی. اف (FATF)، به صورت خودکار وارد بلک لیست می‌شویم، گفت: برای خروج از بلک لیست باید «برنامه اقدام» بنویسیم که امکان دارد شرایط سخت‌تری در آن مطرح شود.

وزیر اقتصاد اظهارداشت: در بحث اف. ای. تی. اف ما چندین بار درخواست تمدید کردیم که موافقت کردند، اما اینبار به ما هشدار دادند که این آخرین مهلت است و دیگر قابل تمدید نیست. آیین‌نامه قانون مبارزه با پولشویی در ۲۵۸ ماده تنظیم و سیر آن طی شده به طوری که پس از تصویب شورای عالی مقابله با پولشویی، این آیین‌نامه به تایید رییس قوه قضاییه و سپس به تصویب دولت رسیده که این قانون، کمک زیادی کرده و بسیاری از بندهای «برنامه اقدام» را پوشش داده است.

دژپسند خاطرنشان کرد: آیین‌نامه مرکز مستقل اطلاعات مالی نیز تصویب شده است. اکنون دو لایحه پالرمو و سی. اف. تی باقی مانده که در حال طی مراحل آن هستیم که امیدواریم به جمع بندی برسیم.


تعداد بازدید : 308

ارسال نظر

ارسال