رشد سطح کیفی در خطوط شبکه ریلی کشور در سال‌های اخیر/ افزایش ایمنی‌ و کاهش زمان تردد

  • شنبه 4 شهریور 1396 ساعت 13:15

اخبار => سایر رسانه ها

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با اشاره به بازسازی ۶۰۰ کیلومتر خطوط ریلی فرسوده و بهسازی ۸۰۰ کیلومتر خطوط ریلی دارای نقص، گفت: برای این دو پروژه رقم ۸۸۰۰میلیارد ریال‌ اعتبار از محل منابع مالی طرح‌های عمرانی راه‌آهن در نظر گرفته شد.
رشد سطح کیفی در خطوط شبکه ریلی کشور در سال‌های اخیر/ افزایش ایمنی‌ و کاهش زمان تردد

مازیار یزدانی، با اشاره به اجرای پروژه ‌بازسازی خطوط ریلی کشور اظهار داشت: ‌در این راستا تلاش کردیم بازسازی حدود 600 کیلومتر از خطوط شبکه سراسری راه‌آهن کشور در مناطقی از خط که به‌دلیل قدمت بالا و فرسودگی شدید موجب کاهش سرعت، ایمنی سیر و ظرفیت خط می‌شود را دنبال کنیم. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وی تأکید کرد: با اجرای بازسازی خطوط ‌از بروز پیامدهای نامطلوب در سیر نظیر کاهش ایمنی سیر، سرعت و ظرفیت خط ‌جلوگیری می‌شود.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن افزایش سرعت و ایمنی سیر قطارها، کاهش زمان سفر و ایجاد رضایتمندی برای مشتریان راه‌آهن را از اهداف و مزایای‌ اجرای این پروژه عنوان کرد.

یزدانی با اشاره به اینکه در این پروژه، طول مسیرهای هدف‌گذاری شده بازسازی ‌600 کیلومتر خط‌آهن بود، افزود: ‌تأمین مالی پروژه از محل منابع مالی طرح‌های عمرانی شرکت راه‌آهن‌ و ساختار پروژه پیمانکاری است.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن مبلغ اولیه قرارداد و پیمانکاری را 6 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:‌ در این پروژه تعویض مصالح روسازی خط با مصالح دارای کیفیت و کارایی بالاتر انجام شد.

وی تأکید کرد: ‌فراهم شدن امکان افزایش سرعت، ایمنی و بالا رفتن ظرفیت شبکه حفظ و تداوم بهره‌برداری از شبکه راه‌آهن کشور منوط به اجرای پروژه بازسازی در مناطق مورد نیاز است که باید به‌صورت مستمر برنامه‌ریزی و‌ اجرا ‌شود.

یزدانی اضافه کرد: در این‌باره می‌توان به بازسازی بلاک مازو-‌بالارود در منطقه زاگرس یا ‌بازسازی بلاک چمسنگر-کشور در منطقه لرستان اشاره کرد.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن یادآور شد: اجرای این پروژه در دولت یازدهم 22.5 درصد رشد داشته است و به همین نسبت شاهد رشد سطح کیفی در خطوط شبکه ریلی کشور در سال‌های اخیر هستیم.

* بهسازی 800 کیلومتر خطوط ریلی با اعتبار 2800 میلیارد ریال

وی بهسازی خطوط ریلی را از دیگر پروژه‌‌های هدفگذاری شده در معاونت فنی و زیربنایی راه‌‌آهن معرفی کرد و گفت: ‌بهسازی 800 کیلومتر از خطوط شبکه سراسری راه‌آهن کشور در مناطقی از خط که به‌دلیل شرایط کیفی نامطلوب ناشی از بهره‌برداری طولانی مدت دچار نقص و موجب کاهش ایمنی سیر و ظرفیت خط شده بود، دنبال شد.

یزدانی ارتقاء کیفی خط، افزایش ایمنی سیر، افزایش ظرفیت و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری خط را از اهداف و مزایای حاصل از اجرای این پروژه عنوان کرد.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن اضافه کرد: تأمین مالی بهسازی این 800 کیلومتر خط ریلی ‌از محل منابع مالی طرح‌های عمرانی راه‌آهن و در قالب پیمانکاری است.

وی مبلغ اولیه قرارداد و پیمانکاری را 2800 میلیارد ریال اعلام کر‌د و گفت: ‌حفظ و تداوم بهره‌برداری از شبکه راه‌آهن کشور منوط به اجرای پروژه بهسازی در مناطق مورد نیاز است و باید به‌صورت مستمر برنامه‌ریزی و به اجرا گذاشته شود.

یزدانی اظهار داشت: در این‌باره می‌توان به بهسازی بلاک سیستان-فیروزه در منطقه اصفهان، بهسازی بلاک تل حمید-منتظرقائم در منطقه راه‌آهن شرق، ‌بهسازی بلاک نمکزار-علی‌آباد در منطقه راه‌آهن تهران و بهسازی بلاک سیاهکوه-نائین در منطقه یزد اشاره کرد.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن تأکید کرد: ‌اجرای این پروژه در دولت یازدهم 56 درصد رشد داشته است و به همین نسبت شاهد رشد سطح کیفی در خطوط شبکه ریلی کشور در سال‌های اخیر هستیم.


تعداد بازدید : 111

ارسال نظر

ارسال