رشد ۲۲ درصدی پرداخت تسهیلات بانک صنعت و معدن

  • سه شنبه 9 مهر 1398 ساعت 18:8

اخبار => سایر رسانه ها

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: ۶۶ هزار و ۵۷ میلیارد ریال تسهیلات در ۶ ماهه اول سال ۹۸ به واحدهای صنعتی و معدنی پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه رشد ۲۲ درصدی داشته است.
رشد ۲۲ درصدی پرداخت تسهیلات بانک صنعت و معدن

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

، حسین مهری در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس بانک صنعت و معدن با بیان اینکه سرمایه بانک صنعت و معدن ۶۰ هزار میلیارد ریال و نیروی انسانی این بانک ۱۱۶۳ نفر است، اظهار داشت: مانده ناخالص تسهیلات جاری بانک در پایان سال ۹۷ معادل ۷۹۶ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ۹۶ بیش از ۷۲ درصد رشد داشته که بیشتر ناشی از تاثیر نرخ تسعیر ارز است.

وی با بیان اینکه تسهیلات بانک‌ در بخش مشارکت مدنی ۶۰ درصد، جعاله ۲۷ درصد و فروش اقساطی ۸.۹ درصد بوده که نشان‌دهنده تمرکز بانک در حوزه صنعت، معدن و واحدهای تولیدی است، تصریح کرد: مانده تسهیلات در بخش صنعت و معدن ۸۰ درصد، کشاورزی ۵.۵ درصد، خدمات و بازرگانی ۵.۸ درصد و صادرات ۸.۸ درصد بوده است.

مهری ادامه داد: در سال ۹۷ بیش از ۱۲۷ هزار و ۱۹۳ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی و معدنی پرداخت شد که نسبت به سال ۹۶ افزایش ۲۷ درصدی داشته است. وصول مطالبات نیز در سال ۹۷ بیش از ۸۷ هزار میلیارد ریال بوده که ۶۲ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن یادآور شد: در ۶ ماهه سال ۹۸ بالغ بر ۶۶ هزار و ۵۷ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی و معدنی پرداخت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است و مطالبات وصولی بانک نیز ۴۵ هزار و ۲۱۳ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۲۳ درصدی برخوردار است.

مهری با بیان اینکه پرداخت تسهیلات ارزی در ۶ ماهه اول سال ۹۸ به دلیل تحریم‌ها ۳۲ درصد کاهش و تسهیلات ریالی ۶۸ درصد رشد داشته است، افزود: مانده سپرده‌ها در بخش ریالی ۴۴ درصد رشد و در بخش ارزی ۱۳ درصد کاهش داشته و وصول مطالبات نیز در بخش ارزی ۹۶ درصد کاهش و در مجموع ۲۳ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با بیان اینکه ۸۰ درصد مطالبات بانک در بخش ارزی است، گفت: عمده این منابع مربوط به صندوق توسعه است که به دلیل افزایش نرخ ارز بنگاه‌ها توان بازپرداخت ندارند که طی بخشنامه‌ای امکان پرداخت با نرخ نیمایی فراهم شده اما باز هم تعداد معدودی از مشتریان توانستند بازپرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ مجموع فروش اموال مازاد و سهام شرکت‌ها ۳ هزار و ۵۸ میلیارد ریال بوده است، گفت: ۸۴ مورد اموال مازاد معادل ۱۱۳۴ میلیارد ریال و سهام دو شرکت نخ کمیل (۷۰۹ میلیارد ریال) و لاستیک پارس (۱۲۱۵ میلیارد ریال) در سال ۹۷ واگذار شد.

وی تاکید کرد: ۳۱ مورد واگذاری معادل ۳۴۱ میلیارد ریال در ۶ ماهه سال جاری انجام شد و سهام بانک در دو شرکت صنایع شیمیایی ایران و سرمایه‌گذاری آتیه دماوند برای فروش گذاشته شد که مشتری نداشت.

مهری یادآور شد: اجازه بخشودگی سود و جرائم زیر ۵۰ میلیون تومان به بانک داده شده و در حال حاضر انجام می‌شود و در صورتی که زیر ۱۰۰ میلیون تومان نیز ابلاغ شود انجام خواهد شد. مدیرعامل بانک صنعت و معدن درباره تاثیر تحریم جدید بانک مرکزی بر فعالیت‌های بانک نیز گفت: بانک صنعت و معدن پیش از این جزو بانک‌های تحریمی بوده و بانک مرکزی نیز قبلا تحریم شده بود و با تحریم جدید اتفاق خاصی نخواهد افتاد، امورات بانک از طریق برخی بانک‌ها و کارگزاری‌ها در حال انجام است و با وجود ایجاد مشکل در ابتدای تحریم‌ها راهکارهای مقابله با آن را پیدا کردیم.

وی با اشاره به فعالیت بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی اظهار داشت: ۵۱ طرح نیروگاهی، خطوط ریلی و خرید هواپیما توسط بانک تامین اعتبار شده که به نوعی فعالیت بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی در کنار دیر فعالیت‌های بانک محسوب می‌شود.


تعداد بازدید : 280

ارسال نظر

ارسال