سئول: تحریم‌ها برای از پا درآوردن کره‌شمالی نیست

  • سه شنبه 8 اسفند 1396 ساعت 20:52

اخبار => سایر رسانه ها

وزیر خارجه کره جنوبی گفت تحریم‌ها علیه کره شمالی برای از پا درآوردن این کشور نبوده و در راستای فشار علیه پیونگ‌یانگ برای کنار گذاشتن برنامه‌های اتمی‌اش است.
سئول: تحریم‌ها برای از پا درآوردن کره‌شمالی نیست

«کانگ کیونگ-وا» وزیر خارجه کره جنوبی گفت هدف تحریم‌های کره شمالی از پا انداختن این کشور نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس ، به نوشته سایت شبکه خبری آسیا، خانم کیونگ-وا در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل در ژنو گفت هدف از تحریم‌های کره شمالی فشار بر پیونگ یانگ برای کنار گذاشتن اهداف اتمی‌اش است.

وزیر خارجه انگلیس همچنین افزود، تحریم‌ها به تنهایی کافی نبوده و برای پایین آوردن کره شمالی نبوده بلکه برای این منظور است که کره شمالی را متوجه سازد آینده به تسلیحات اتمی بستگی نداشته و به همکاری با جامعه جهانی به سوی خلع سلاح اتمی بستگی دارد.

وی تصریح کرد «پیام ثابت ما باید این باشد که [کره شمالی] تصمیم درست را اتخاذ کند. و اگر چنین کند، ما آماده همکاری به سوی آینده‌ای روشن‌تر و خوشبختی برای کره شمالی هستیم».

تنش‌ها در شبه جزیره کره میان کره شمالی از یک سو و آمریکا و متحدانش از جمله کره جنوبی از سوی دیگر طی سال‌های اخیر رو به افزایش گذاشته است. کره شمالی اقدام به آزمایش‌های موشکی و اتمی در منطقه می‌کند و علت آن را حضور نظامی آمریکا و برگزاری رزمایش‌های متعدد با متحدانش در این منطقه عنوان می‌کند. در مقابل آمریکا و شورای امنیت نیز تحریم‌های متعددی علیه کره شمالی اعمال کرده‌اند.


تعداد بازدید : 124

ارسال نظر

ارسال