ساخت پلاسکوی جدید آغاز شد

  • جمعه 25 خرداد 1397 ساعت 17:22

اخبار => سایر رسانه ها

ساختمان پلاسکو که اواخر دی ماه سال ۱۳۹۵ در آتش سوزی بی سابقه فرو ریخت، پس از حدود ۱۷ ماه بلاتکلیفی و اعتراض کسبه نسبت به نامشخص بودن آینده و زندگی‌شان، امروز با حضور مدیرعامل بنیاد مستضعفان به عنوان مالک پلاسکو، گودبرداری‌اش آغاز و وعده داده شد تا ۲۴ ماه آینده این ساختمان قدیمی تجاری را در همان ۱۵ طبقه می‌سازند و به کسبه آسیب دیده تحویل می دهند.
ساخت پلاسکوی جدید آغاز شد

به‌ گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ‌ایسنا، سی ام دی ماه سال ۱۳۹۵ آتش سوزی در طبقه نهم و دهم باعث شد ساختمان ۵۳ ساله پلاسکو آتش بگیرد و فرو بریزد و همه چیز بر صاحبان سرقفلی و کسبه ساختمان پلاسکو خراب شود.

حالا بیش از حدود ۱۷ ماه از آتش گرفتن و فرو ریختن ساختمان ۱۵ طبقه پلاسکو می گذرد و کسبه آسیب دیده این ساختمان تجاری قدیمی هنوز به مغازه‌ها و ساختمانی که قرار بود دو ساله ساخته شود نرسیده‌اند.

تا اینکه امروز (25 خرداد) محمد سعیدی کیا - مدیرعامل بنیاد مستضعفان - به عنوان مالک در مراسم گودبرداری ساختمان پلاسکو حاضر شد و اعلام کرد که با کمک اساتید دانشگاه و پیمانکار، این ساختمان ۲۴ ماهه در همان 15 طبقه تحویل می شود که البته سرقفلی‌های پلاسکوی جدید حق صاحبان قبلی است که آسیب دیده هستند.

وی افزود: تاکنون هم اگر این ساختمان آماده نشده و به کسبه آسیب دیده تحویل داده نشد به دلیل این بود که بنیاد مستضعفان تنها تصمیم گیرنده در این زمینه نبود و مشکلات زیادی به وجود آمد. اما امروز با توافقات صورت گرفته با استاندار تهران مقرر شد گودبرداری آغاز شود و هر چه‌ سریع‌تر این ساختمان را بسازیم.

مدیرعامل بنیاد مستضعفان گفت‌: برای ساخت ساختمان پلاسکو در شکل جدید، به طراحی و نقشه‌های جدید نیاز داریم، چرا که در گذشته قرار بود ساختمان شمالی پلاسکو هم تخریب شود و به بنا و سازه جدید ‌اضافه شود، اما در پی اعتراضات کسبه ساختمان شمالی مقرر شد با هزینه و مسئولیت خود آنها این ساختمان مقاوم سازی شود و مورد بهره برداری قرار گیرد. اما کار اجرایی از امروز برای گودبرداری برج آغاز شده است و همزمان با آن از اساتید دانشگاه کمک گرفته‌ایم نقشه جدید را بر اساس زیر بنایی که در اختیار داریم طراحی کنیم.

پلاسکو

پلاسکو


تعداد بازدید : 211

ارسال نظر

ارسال