شرط سرمایه سازی در بخش کشاورزی، مشارکت جویی است

  • پنجشنبه 3 اسفند 1396 ساعت 15:33

اخبار => سایر رسانه ها

اتحادیه ها و تعاونی های روستایی برای جذب اعتبارات ۱۳ تا ۱۴ هزار میلیارد تومانی اشتغال فراگیر که تا تیر ماه سال آینده وارد بنگاه های اقتصادی می شود باید پروژه های مناسب و بازارپسند آماده کنند.
شرط سرمایه سازی در بخش کشاورزی، مشارکت جویی است

به گزارش اقتصاد آنلاین، مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران امروز یکشنبه در کارگاه اجرایی آخرین مدل های تامین مالی و سرمایه گذاری کشاورزی ایران با اعلام این مطلب گفت: تسهیلات طرح اشتغال فراگیر در مناطق روستایی و عشایری با کارمزد ۴ تا ۸ درصد، فرصت مناسبی برای جذب سرمایه در اتحادیه های کشاورزی و تعاونی های روستایی است.

مهندس علی اوسط هاشمی افزود: اولویت پرداخت این تسهیلات ارزان قیمت با اتحادیه ها و تعاونی ها است و برای جذب این سرمایه باید فکرها به پروژه هایی با توجیه اقتصادی و قابل قبول تبدیل شود.

وی در عین حال بر سرمایه انسانی تاکید کرد و اظهار داشت: لازمه توسعه، توجه به سرمایه انسانی است و در این راستا باید از سرمایه های انسانی در مجموعه های خود درست استفاده کنیم .

هاشمی با بیان این که انسان سرمایه اصلی است و امروز دیگر نمی توان قدرت افکار عمومی را نادیده گرفت، تصریح کرد: شرط سرمایه سازی، مشارکت جویی است و جامعه مشارکت پذیر است و از این رو باید به گردش آرا و نظرات مردم توجه کنیم تا سرمایه به سیستم اتحادیه ها و تعاونی های روستایی بازگردد.

وی اعتمادسازی در اتحادیه ها و تعاونی های روستایی را ضروری خواند و گفت: در این راستا نقش کارآفرینان و ارزش افزایی مهم است تا سرمایه مردم در مسیر درست قرار گیرد.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران،قدرت تجزیه و تحلیل بازار را شرط ماندگاری در بازار دانست و در عین حال بر خلاقیت، دانش و به روز شدن در عرصه فعالیت های اقتصادی تاکید کرد.

وی گفت: نقش های سنتی برای ارایه و توزیع محصولات پاسخگوی جامه نیست و اتحادیه ها و تعاونی های بخش کشاورزی باید سهم بیشتری از فضای مجازی را به فعالیت های خود اختصاص دهند.


تعداد بازدید : 156

ارسال نظر

ارسال