علت جریمه کردن متخلفان ساختمانی توسط کمیسیون ماده ۱۰۰ به جای تخریب

  • سه شنبه 15 خرداد 1397 ساعت 13:21

اخبار => سایر رسانه ها

سخنگوی شورای شهر تهران شیوه جریمه تخلفات ساختمانی در کمیسیون ماده 100 را تشریح کرد و گفت: جریمه‌های مالی باید به گونه‌ای باشد که تخلف کردن برای سازندگان به صرفه نباشد.
علت جریمه کردن متخلفان ساختمانی توسط کمیسیون ماده ۱۰۰ به جای تخریب

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آنا، علی اعطا در پاسخ به این پرسش که چرا موارد تخلفی که در کمیسیون ماده 100 بررسی؛ بیشتر به پرداخت جریمه به جای تخریب منتهی می‌شود، اظهار کرد: رای به جریمه بر اساس قانون تعیین می‌شود یعنی دقیقا در قانون ذکر شده است که در موارد تخلف مختلف کمیسیون می‌تواند چه رایی صادر کند.

وی با بیان اینکه برای جریمه هم یکسری فرمول‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: در بعضی از موارد کمیسیون این اختیار را دارد که بین تخریب و جریمه به یکی رای دهد اما در بعضی از موارد به لحاظ فنی امکان رای به تخریب وجود ندارد.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: اگر یک ساختمان پیش آمدگی غیر مجاز داشته باشد نمی‌توان به لحاظ فنی این پیش آمدگی را از بین برد و اگر بنایی از این لحاظ قابل تخریب یا قلع و قمع نباشد طبیعتا تنها راه این است که به جریمه رای دهند.

اعطا تاکید کرد: البته در برخی از موارد رای به جریمه داده می‌شود زیرا اگر غیر از این باشد تخریب تبعات سنگین اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. اگر بر اساس قانون کمیسیون ماده 100 بتواند به جریمه رای دهد معمولا در این جور موارد هم همین تصمیم را می‌گیرد.

سخنگوی شورای شهر تهران اضافه کرد: اما نکته مهم و قابل توجه این است که باید جریمه‌هایی که کمیسیون ماده 100 برای تخلفات در نظر می‌گیرد به گونه‌ای باشد که تخلف صرف نکند و قانون هم این اجازه را صادر کرده است.


تعداد بازدید : 273

ارسال نظر

ارسال