نقض برجام باعث بی ثباتی در منطقه می‌شود

  • سه شنبه 19 دی 1396 ساعت 21:26

اخبار => سایر رسانه ها

سفیر ایتالیا در تهران با بیان این که نقض برجام باعث بی ثباتی در منطقه می شود، گفت: تصمیمی که ترامپ قرار است تا ۴۸ساعت آینده در مورد برجام بگیرد تغییری در تصمیم اروپا و حمایت آن از برجام ایجاد نخواهد کرد.
نقض برجام باعث بی ثباتی در منطقه می‌شود

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، مائورو کنچاتوری شامگاه سه شنبه در نشست شورای راهبری روابط خارجی با عنوان 'اروپا و مسایل ژئوپلتیک غرب آسیا' افزود: نقض این تعهد می تواند تنشی ایجاد کرده و باعث بی ثباتی در منطقه شود؛ ما قطعا از برجام و ادامه آن حمایت می کنیم و به طور مشخص این را ابراز کرده ایم.

وی درباره تصمیم آتی ترامپ در مورد برجام گفت: در خصوص این تصمیم منتظر هستیم ببینیم که رییس جمهوری آمریکا چه موضعی خواهد گرفت و سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم گفته است نمی توانیم پیش بینی کنیم و باید صبر کنیم تا اعلام شود اما معتقد هستیم تصمیم ترامپ خیلی نمی تواند تغییر ایجاد کند.

سفیر ایتالیا در تهران افزود: برجام توافق عمومی است و باید آن را حفظ کنیم و البته این مساله به طرف ایرانی هم مربوط می شود که رویکردی را اتخاذ کنند. باید 48 ساعت دیگر صبر کنیم چرا که هنوز اعلام نشده و نمی شود پیش بینی کرد اما فقط می توان به خروجی مثبت آن امیدوار بود.

وی اضافه کرد: ما معتقد هستیم که با دوستان آمریکایی در ارتباط باشیم و می توانیم به آنها در سطوح مختلف مشاوره بدهیم که البته این کار را هم کرده ایم.


تعداد بازدید : 128

ارسال نظر

ارسال