نیمی از پول گندمکاران نقدا پرداخت می‌شود

  • دوشنبه 17 اردیبهشت 1397 ساعت 13:24

اخبار => سایر رسانه ها

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: در سال جاری کشاورزانی که گندم خود را تحویل داده و مشکل پهنه بندی نداشته باشند، ۵۰ درصد قیمت محصول خود را نقد و باقی را ظرف مدت ۲ ماه آتی دریافت خواهند کرد.
نیمی از پول گندمکاران نقدا پرداخت می‌شود

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، یزدان سیف در جلسه کارگروه خرید تضمینی محصولات زراعی استان گلستان اظهار کرد: امروز کشور در شرایط خوبی قرار دارد و در سال گذشته ۱۷ هزار میلیارد تومان از منابع کشور صرف اقتصاد کشاورزان در زمینه گندم تا قبل از آرد شد.

وی افزود: روزگاری گلستان تنها ظرفیت ذخیره سازی ۳۰۰  تا ۴۰۰ هزار تن گندم را داشت که امروز این رقم به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن افزایش یافته است.

سیف یادآور شد: از ۱۷ هزار میلیارد تومان منابع خرید گندم تنها ۱۱ هزار و ۸۷۰ به کشاورزان می‌رسد که باید تلاش کنیم مدیریت تقاضا جای مدیریت عرضه را بگیرد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، خاطرنشان کرد: باید با کاهش حمل های مضاعف، کاهش تخلیه بارگیری، ایجاد سیلوهای دائم، پرهیز از استفاده از مراکز تخلیه موقت سهم کشاورز را افزایش دهیم.

سیف ادامه داد: بانک کشاورزی متعهد شده ریالی از پول گندم کشاورزان را بابت مطالبات و بدهی های آنها کسر نکند و یقیناً نباید خلاف این موضوع عمل شود.

وی با اشاره به وضعیت خرید گندم در سال جاری گفت: تاکنون یک میلیون تن گندم در کشور خریداری شده و ۷۰۰ هزار تن آن ثبت شده و کشاورزانی که اطلاعات خود را در سامانه پهنه بندی بروز کنند، ۵۰ درصد پول خود را تا انتهای هفته دریافت می‌کنند.


تعداد بازدید : 159

ارسال نظر

ارسال