وزارت صنعت: 4 هزار معدن غیرفعال داریم

  • شنبه 5 مرداد 1398 ساعت 12:17

اخبار => سایر رسانه ها

وزارت صنعت: 4 هزار معدن غیرفعال داریم

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۴۰۰۰ معدن در کشور غیرفعال است، گفت: سیاست دولت در چارچوب برنامه احیای معادن کوچک که از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است، تکیه و جذب مشارکت بخش خصوصی در این عرصه خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، خداداد غریب‌پور افزود: دولت به تنهایی به دنبال فعال‌سازی معادن کوچک نیست، بلکه با بسترسازی و فراهم آوردن زمینه‌های مشارکت بخش خصوصی، این برنامه را پیگیری می‌کند.

وی گفت: آمار‌های منتشر شده حاکی است، ۹۸.۳ درصد از معادن ایران کوچک مقیاس است. ۸۵ درصد سهم اشتغال معادن مربوط به معادن کوچک است و ۶۵ درصد تولید را نیز به خود اختصاص داده‌اند.

غریب‌پور ادامه داد: ایمیدرو امسال احیا و فعال‌سازی ۱۵۰ معدن کوچک با سهم اشتغال حداقل ۱۰۰۰ نفر را در برنامه دارد و موضوع رویکرد صادراتی اینگونه معادن نیز مورد توجه است.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، اظهار کرد: احیا و فعال‌سازی معادن کوچک در واقع به عنوان ظرفیت‌های نهفته کشور یک ضرورت محسوب می‌شود و همسو با برنامه رونق تولید و حفظ سرمایه‌های ملی است.

وی همچنین به برنامه اکتشاف ایمیدرو اشاره کرد و گفت: پیش از این در دولت یازدهم ۲۷۰ هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور در برنامه اکتشاف قرار گرفت و اکنون در دولت دوازدهم فعالیت جدید اکتشافی در وسعت ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع در دستور کار قرار دارد.

تعداد بازدید : 228

ارسال نظر

ارسال