وظیفه داریم از بانک‌های غیر ربوی حمایت کنیم

  • دوشنبه 1 بهمن 1397 ساعت 11:0

اخبار => سایر رسانه ها

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار عیسی امامی، عضو هیئت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از خدمات بانک مهر ایران در حوزه بانکداری غیر ربوی تقدیر کرد.
وظیفه داریم از بانک‌های غیر ربوی حمایت کنیم

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین با عیسی امامی، عضو هیئت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دیدار کرد.

در این دیدار، نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه بانک، در حوزه اقتصاد مطرح است و اقتصاد واژه‌ای است که در دین ما خوب دیده شده اما ما از اقتصاد دینی خوب استفاده نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اقتصاد به معنای قصد و هوشمندی است، تصریح کرد: باید کارها را هدفمند و هوشمندانه به پیش ببریم اما متاسفانه غیر هوشمندانه‌ترین رفتارها را مشاهده می‌کنیم و در مقابل وظیفه داریم از بانک‌های غیر ربوی حمایت و پشتیبانی کنیم.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعات در جمهوری اسلامی اقتصاد دینی است، عنوان کرد: یکی از ارکان مهم دین، پاک و حلال زیستن است و اگر نتوانیم مال حلال و پاک به دست آوریم تمام اعمال عبادی ما اشکال پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: خداوند در سوره بقره می‌فرماید کسانی که عقلشان دچار مشکل شده است، از دین ابراهیمی روی بر می‌گردانند و در سوره نساء می‌فرماید اموالتان را به دست بی عقلان نسپارید چرا که آنها با قواعد دینی زندگی نمی‌کنند.

امام جمعه قزوین در ادامه با تاکید بر اینکه نباید مسئولان با مردم فاصله داشته باشند، گفت: بزرگ‌ترین سرمایه مسئولان این است که دخل و خرجشان با مردم جور در بیاید و در این صورت است که اعتماد مردم جلب می‌شود.

وی افزود: اگر کادر مؤمن و درآمد متعارف داشته باشید، سفره‌تان از مردم جدا نباشد و حقوقتان با توده‌های حقوق‌بگیر جامعه که با مشکل زندگی خود را اداره می‌کنند هماهنگ باشد، آنها به شما اعتماد می‌کنند و این اعتماد مردم بزرگ‌ترین سرمایه است.

در ادامه، عیسی امامی، ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های معنوی و جدی نماینده ولی فقیه در استان به ارائه گزارشی از ۱۱ سال فعالیت ارزنده این بانک در حوزه بانکداری اسلامی پرداخت. عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان داشت: امروزه بیش از ۹۰ درصد منابع بانک در مسیر تقویت بانکداری اسلامی و در قالب قرض الحسنه با کارمزد صفر تا چهار درصد مصرف شده و به لطف خدا هر روز شاهد استقبال مردم متدین هستیم؛ به طوری که در سال ۹۶ به میزان ده سال ابتدایی فعالیت این بانک منابع جذب شده است.

وی ضمن تشریح طرح همیاران مهر مطرح کرد: در دین مبین اسلام ظرفیت های مطلوبی برای بانکداری دیده شده که در اجرا نیازمند حمایت معنوی مبلغین دینی، دانشگاهیان، خیرین و سیاست مداران است.


تعداد بازدید : 205

ارسال نظر

ارسال