گردشگری، پیام رسان صلح ایرانی - پیمان پاکزاد*

  • دوشنبه 19 شهریور 1397 ساعت 19:17

اخبار => سایر رسانه ها

گردشگری، پیام رسان صلح ایرانی - پیمان پاکزاد*

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، رونق گردشگری، کشورها را از بسیاری مصائب اقتصادی رهانیده و علاوه بر آن فرهنگ صلح و دوستی را نیز به بهترین شکل به میهمانان و گردشگران ارایه می کند.
کارشناسان مسائل فرهنگی و اقتصادی ایران نیز معتقدند که با توسعه گردشگری نه تنها می توان با یکه تازی و تهاجم ظالمانه و تخریبی آمریکا علیه کشورمان مقابله کرد، بلکه این رویکرد می تواند یکی از راهکارهای اصلی نمایش فرهنگ غنی ایرانی و تاریخ کهن کشورمان برای جهانیان و خنثی کردن تبلیغات ایران هراسی جریان مسلط رسانه ای غرب به سرکردگی آمریکا باشد.
از سوی دیگر با توجه به نوسانات بازار ارز می توان از طریق توسعه صنعت گردشگری با برجسته سازی امنیت موجود در ایران بر تعداد گردشگران خارجی در کشورمان افزود تا بخشی از ارز مورد نیاز کشور تامین شود.
بر این اساس هر گونه سیاستگذاری در ارتباط با تسهیل ورود گردشگران خارجی به ایران، فرصت مهمی برای کسب سهم بیشتر از بازار 1300 میلیارد دلاری بازار گردشگری جهانی است.
بدیهی است که توسعه صنعت گردشگری با نظریه بافی و سیاستگذاری صرف میسر نیست، بلکه تحقق آن در ایران با تبلیغات ظرفیت های بی مانند کشورمان از قبیل داشتن چهار فصل آب و هوایی، پایین بودن هزینه سفر، آثار تاریخی منحصر به فرد، طبیعت سبز، کویری و طبیعت برفی در زمستان، ممکن است.
البته سفر گردشگران خارجی به ایران دستاورد مهم دیگری نیز دارد و آن تلطیف فضای بین الملل به نفع کشورمان است تا تبلیغات منفی و ایران هراسی دشمنان انقلاب به خصوص آمریکا نقش بر آب شود.
بر اساس اظهارنظر بسیاری از گردشگران اروپایی و آمریکایی، ایران کشوری با فرهنگ و مترقی است که جریان مسلط رسانه ای غربی موسوم به «مین استریم» خلاف آن را منعکس می کند و برون رفت از این وضعیت با توسعه صنعت گردشگری کشورمان میسر می باشد.
*خبرنگار ایرنا
1772

تعداد بازدید : 205

ارسال نظر

ارسال