۱۳۰۰تعاونی دربخش منابع طبیعی کشور فعال است

  • سه شنبه 18 اردیبهشت 1397 ساعت 13:26

اخبار => سایر رسانه ها

معاون امورتعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نقش تعاونی ها در نهادینه کردن مشارکت اقتصادی مردم ، گفت: تاکنون یک هزار و300 تعاونی در بخش منابع طبیعی کشور فعال شده است.
۱۳۰۰تعاونی دربخش منابع طبیعی کشور فعال است

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سید حمید کلانتری روز سه شنبه درهفتمین همایش ملی مرتع و مرتعداری ایران افزود: از مجموع این تعداد تعاونی 610 تعاونی در حوزه مرتع فعالیت دارند.

وی ادامه داد: مردم بهره برداران واقعی مراتع هستند که باید عرصه ها را در اختیار بگیرند و سازمان جنگل ها نقش هدایت و نظارت دارد.

کلانتری گفت: بدون شک اگر بتوانیم مشارکت مردم را فراهم کنیم با مسئولیت بیشتر و استفاده از دانش بومی و تخصصی وارد عمل می شوند و کارهای بهتری می توانند انجام بدهند.

وی اضافه کرد: امروز بخش زیادی از مراتع کشور دچار آسیب شده ، بنابراین درقالب تعاونی طرح هایی در بخش آبخیزداری و منابع طبیعی تعریف می شود و می توان دراین زمینه گام های موثری را برداشت.

معاون امورتعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اکنون 17 تعاونی در جنگل های شمال کشور در زمینه گیاهان دارویی، زراعت چوب و تولید نهال با سابقه بیش از 15 سال فعالیت کار می کنند که نمونه های خوبی از مشارکت مردم در بخش جنگل ها و مراتع محسوب می شوند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تقویت تعاونی ها در بخش مراتع وجنگل ها به دنبال انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان جنگل ها و مراتع کشور است.

کلانتری اضافه کرد: تشکیل تعاونی های صنایع دستی و گیاهان دارویی می تواند زمینه را برای اشتغالزایی بیشتر روستائیان فراهم کند.

وی یادآورشد: امروز تسهیلات خوبی از سوی دولت و مجلس برای اشتغالزایی روستایی ارائه شده که سود پیش بینی شده بین 4 تا 6 درصد است.

کلانتری گفت: باز پرداخت این تسهیلات 9ساله بوده که زمینه را برای برداشتن گام های موثردر این بخش فراهم می کند.

وی افزود: مدیریت اجتماعی و مدیریت مالکیتی، بهره برداری درست از مراتع و توسعه آنها زمانی موثر خواهد بود که بحث های اجتماعی نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون امورتعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: مرتع عرصه خوبی است که باید ازآن به بهترین شکل بهره برداری کرد و با هدایت آن می توان در حوزه درآمد اقتصادی اقدامات موثری داشت .

هفتمین همایش ملی مرتع و مرتعداری امروز با حضور کارشناسان در مرکزآموزش منابع طبیعی دکتر جوانشیر کرج آغاز و تا فردا ادامه دارد.


تعداد بازدید : 192

ارسال نظر

ارسال