۲۰درصد واحدهای صنعتی تهران غیرفعال است/ اختصاص ۶۰درصد بودجه عمرانی استان تهران

  • چهارشنبه 6 تیر 1397 ساعت 15:26

اخبار => سایر رسانه ها

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت:۲۰درصد واحدهای صنعتی پایتخت غیرفعال هستند. در عین حال ۱۳۵هزار واحد صنعتی بدون مجوز در تهران فعالیت می‌کردند که شناسایی شده‌اند.
۲۰درصد واحدهای صنعتی تهران غیرفعال است/ اختصاص ۶۰درصد بودجه عمرانی استان تهران

به گزارش اقتصادآنلاین، نعمت الله ترکی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: نرخ بیکاری در استان تهران از ۱۱به ۱۰.۷کاهش پیدا کرده است. ۳۵درصد اشتغالزایی در واحدهای صنعتی، ۶۰درصد حوزه خدمات و مابقی در حوزه کشاورزی است.

وی ادامه داد: نباید همه مشکلات اقتصادی را به ارز و‌ طلا نسبت داد. ۱۲۰۰قلم کالاهای ضروری شامل ارز ۴۲۰۰ تومانی‌اند و هیچ مشکلی برای پخش وجود ندارد همین طور بیش از دو الی سه هزار قلم کالا در کشور وجود دارد اصلا نیاز به ارز ندارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: ۱۱۵هزار پست بلاتصدی در تهران وجود دارد.

وی با اشاره به این که ۸۸۰خدمت در شهر تهران طراحی کرده‌ایم و بعد از این ‌به تناسب خدمت بودجه ارایه می‌شود افزود: اولویت ما در تهران آب، حمل و نقل عمومی و پسماند است.

ترکی اضافه کرد ۷۰هزار واحد صنعتی در تهران فعال هستند که آینده شناسنامه‌دار خواهند شد. ۲۰درصد واحدهای صنعتی پایتخت غیرفعال هستند. در عین حال ۱۳۵هزار واحد صنعتی بدون مجوز در تهران فعالیت می‌کردند که شناسایی شده‌اند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اشاره به بودجه تخصیصی برای حمل ونقل عمومی شهر تهران گفت: ۷۳هزار میلیارد تومان در تبصره ماده ۱۸برای استفاده شهرداری‌ها در حوزه حمل و‌ نقل عمومی پیش بینی شده است، همچنین ۱۰۵میلیارد تومان از توسعه ملی برای بخش ترافیک است.

وی در پایان افزود: بودجه عمرانی استان تهران ۱۸۰۰میلیارد تومان است که در سه ماهه ۶۰درصد آن اختصاص داده شده است.


تعداد بازدید : 216

ارسال نظر

ارسال