۹توقف و ۱۰بازگشایی در معاملات امروز/ مزایده با حضور «کیمیا» و «فزرین»

  • یکشنبه 9 اردیبهشت 1397 ساعت 17:23

اخبار => سایر رسانه ها

امروز یکشنبه نهم اردیبهشت 1397، مهمترین پیام‌های ناظر بورس تهران درخصوص توقف و بازگشایی نمادها به شرح زیر منتشر شد.
۹توقف و ۱۰بازگشایی در معاملات امروز/ مزایده با حضور «کیمیا» و «فزرین»

اقتصاد آنلاین - مروارید اسلامی؛ امروز یکشنبه نهم اردیبهشت 97 ناظران بورس و فرابورس پیام‌هایی را درباره توقف نمادها به دلیل افشای اطلاعات بااهمیت٬ نوسان شدید قیمت و برگزاری مجامع و بازگشایی به دلیل شفاف‌سازی ها صادر کردند. در مجموع امروز 9 نماد متوقف شد که پنج نماد همین امروز به معاملات برگشتند. از مجموع نمادهای آماده بازگشایی در بورس و فرابورس، 10 نماد کشف قیمت شدند. از اتفاقات مهم امروز اینکه «کیمیا» و «فزرین» خبر از شرکت در مزایده دادند. خبر دیگر اینکه یک دارایی «غگستا» فک رهن شد. «لسرما» هم خبر از ورود یکی از زیرمجموعه ها به بازار شرکت های کوچک و متوسط داد.

بورس:

  • زیرمجموعه «لسرما» به SME می آید: نماد شرکت سرما آفرین ‌(لسرما) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب متوقف شد. طبق شفاف سازی منتشر شده، این شرکت به عنوان سهامدار عمده و دارنده حدود 67 درصد سهام شرکت صنعتی و معدنی ستبران موافقت خود را برای پذیرش این شرکت در بازار شرکت های کوچک و متوسط فرابورس ایران (بازار SME) اعلام کردخ و در این ارتباط فرآیند پذیرش شرکت صنعتی و معدنی ستبران در حال انجام است. نماد «لسرما» در قیمت 303 تومان و 5 ریال بازگشایی شد، قیمت آخرین معامله 318 تومان و 6 ریال و قیمت پایانی 311 تومان و 3 ریال (7.6 درصد مثبت) بود.
  • «سصفها» در گره: نماد شرکت سیمان اصفهان (سصفها) مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی و سپس آماده انجام معامله شد اما قیمت نخورد.
  • نوسان قیمتی «فایرا» را متوقف کرد: نماد شرکت آلومینیوم ایران‌ (فایرا) به دلیل تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام، برای اطلاع رسانی مناسب شرکت به بازار درباره علل آن متوقف شد. این نماد فردا بازگشایی می شود.
  • ناظر بازار باز هم برای «آکنتور» اطلاعیه داد: طبق اعلام امروز ناظر بازار، سهامداران حقیقی شرکت کنتورسازی ایران می توانند برای فروش سهام خود علاوه بر فروش مرحله قبل، پس از مراجعه به یکی از شعب شرکت های کارگزاری عضو شرکت بورس اوراق بهادار تهران، نسبت به ارائه دستور فروش و تکمیل تعهدنامه واگذاری سهام اقدام کنند.
  • «فمراد» به معاملات برگشت: نماد شرکت آلومراد (فمراد) که دیروز به دلیل نوسان قیمت بیش از 20 درصد متوقف شده بود، امروز در قیمت 377 تومان و 7 ریال بازگشایی شد، قیمت آخرین معامله 389 تومان و 2 ریال و قیمت پایانی 380 تومان و یک ریال (2.5 درصد مثبت) بود. شرکت اعلام کرده که تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد آن رخ نداده و به نظر می رسد که نوسان قیمت سهام شرکت در روزهای معاملاتی اخیر متاثر از عرضه و تقاضا در بازار بورس بوده است.
  • «وسینا» بازگشایی شد: بانک سینا (وسینا) که روز گذشته خبر از آگهی مزایده نوبت سوم فروش سهام شرکت توسعه اعتماد مبین داده بود و نماد آن متوقف شده بود، امروز در قیمت 96 تومان بازگشایی شد، قیمت آخرین معامله 94 تومان و 8 ریال و قیمت پایانی نیز همین رقم بود. مزایده در تاریخ 18 اردیبهشت برگزار می شود و در صورت انتخاب گزینه نقد و اقساط، 10 درصد ثمن معامله همزمان با انعقاد قرارداد به صورت نقد دریافت می شود. تضمین شرکت در مزایده برابر با 43.5 میلیارد تومان است که باید در قالب یک فقره ضمانت نامه بانکی معتبر (غیر از بانک سینا) و غیر قابل برگشت و بدون قید و شرط با مدت اعتبار اولیه سه ماهه و به نفع بانک سینا و یا چک بانکی تضمین شده به نام بانک سینا ارائه شود. مراسم بازگشایی پاکت های شرکت در مزایده ساعت 14 روز سه شنبه 18 اردیبهشت برگزار می شود.
  • توقف «کفپارس» و «کرماشا» برای مجمع: نماد شرکت های فرآورده های نسوز پارس (کفپارس) و صنایع پتروشیمی کرمانشاه (کرماشا) برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه به منظور تصویب صورت های مالی در پایان معاملات امروز متوقف شد.
  • «خاهن» از معاملات جا ماند: نماد معاملاتی شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران (خاهن) پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده برای تصویب افزایش سرمایه 50 درصدی به میزان حدود 73.1 میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی، امروز آماده انجام معامله شد اما بازگشایی نشد.
  • «ونیکی» پشت در بازگشایی ماند: نماد شرکت سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه مبنی بر تقسیم سود نقدی 12 تومان و 5 ریال به ازای هر سهم (سود خالص هر سهم: 24 تومان و 9 ریال) و رفع تعلیق نماد معاملاتی آماده انجام معامله شد اما بازگشایی نشد. نماد این شرکت روز گذشته به دلیل تاخیر در انتشار اطلاعیه مربوط به توثیق سهام ناشر در سامانه کدال تعلیق شد که با انتشار اطلاعیه مربوطه، آماده انجام معامله شد. 49.3 درصد سهام ناشر متعلق به سهامدار عمده یعنی شرکت توسعه معادن جنوب (تعداد سه میلیارد و 451 میلیون و 130 هزار و 904 سهم) توثیق شد. از تعداد سهام توثیق شده، تعداد دو میلیارد و 291 میلیون و 739 هزار و 997 سهم در وثیقه بانک تجارت، تعداد یک میلیارد و 159 میلیون و 389 هزار و 907 سهم به نفع سازمان امور مالیاتی مسدود و تعداد یک هزار سهم در وثیقه هیات مدیره است.
  • «تکنو» همچنان معلق: نماد شرکت مهندسی تکنوتار (تکنو) که در تاریخ چهارم اردیبهشت به دلیل عدم افشای به موقع اطلاعات با اهمیت تعلیق شده بود، امروز با توجه به رفع تعلیق نماد معاملاتی آماده انجام معامله شد اما بازگشایی نشد.

فرابورس:

  • رفت و برگشت «کیمیا» به خاطر مزایده: نماد شرکت معدنی کیمیای زنجان گستران (کیمیا) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت یعنی شرکت در مزایده متوقف شد. موضوع مزایده فروش حدود 14.200 تن ماده معدنی سولفوره و کربناته از بخش زیرزمینی معدن سرب و روی انگوران در 9 پارتی جداگانه با عیارهای متفاوت بود که روز گذشته شروع شد. برگزار کننده این مزایده شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران بود. شرکت در مزایده به این شرح است: شرکت در 5 پارتی از موضوع مزایده فوق به شرح رو به رو: 1-1550 تن ماده معدنی سولفوره با عیار 34 درصد روی؛ 2-3200 تن ماده معدنی مخلوط سولفوره-کربناته با عیار 30درصد روی و 2 درصد سرب؛ 3-400 تن ماده معدنی کربناته با عیار 17 درصد روی و 6 درصد سرب؛ 4-2400 تن ماده معدنی کربناته با عیار 9 درصد روی و 2 درصد سرب؛ 5-350 تن ماده معدنی کربناته با عیار 25 درصد روی و 5 درصد سرب. این نماد امروز در قیمت 1340 تومان بازگشایی شد، قیمت آخرین معامله 1319 تومان و قیمت پایانی 1319 تومان و 5 ریال (0.1 درصد مثبت) بود.
  • «ثعمرا» شفاف سازی کرد: نماد شرکت عمران و توسعه شاهد (ثعمرا) جزئیات شفاف سازی دیروز را منتشر کرد و متوقف شد. شرکت روز گذشته خبر از انعقاد یک قرارداد داده بود. موضوع قرارداد آماده سازی اراضی پروژه شهرک ناز، طرف قرارداد شرکت خانه ایرانیان و مبلغ این قرارداد حدود 12.3 میلیارد تومان است. نحوه تسویه، تهاتر با سایر املاک و اراضی گروه عمران و توسعه شاهد (سهامی عام) است. در راستای آماده سازی اراضی پروژه شهرک ناز متعلق به این شرکت (به عنوان کارفرما) به منظور جذب سرمایه گذار یا شریک جهت انجام پروژه به صورت مشارکتی، قراردادی با شرکت خانه ایرانیان (به عنوان پیمان کار) در تاریخ اول اردیبهشت 97 منعقد شده است. شرح موضوع قرارداد عبارت است از تهیه و تجهیز و اجرای کلیه عملیات مربوط به آماده سازی اعم از خاکبرداری، خاک ریزی، تسطح رگلاژ ، تحکیم، تعیین حدود قطعات، جدول گذاری، احداث تأسیسات زیربنایی شامل خطوط اصلی، فاضلاب و تیرهای برق داخل محوطه توسط پیمانکار در زمین متعلق به کارفرما واقع در شهرک ناز جنوبی استان البرز. مدت قرارداد از تاریخ اخذ مجوزهای قانونی به مدت 12 ماه است. نماد «ثعمرا» امروز در قیمت 114 تومان و 9 ریال بازگشایی شد، قیمت آخرین معامله 110 تومان و 3 ریال و قیمت پایانی 107 تومان و 8 ریال (1.6 درصد منفی) بود.
  • «فزرین» هم ساعاتی برای مزایده متوقف شد: نماد شرکت زرین معدن آسیا (فزرین) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت یعنی شرکت در مزایده متوقف شد. موضوع مزایده فروش 14.200 تن ماده معدنی سولفوره و کربناته معدن انگوراندر 9 پارتی با عیار جداگانه است که از سوی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در تاریخ 8 اردیبهشت شروع شد. شرکت در مزایده به این شرح است: شرکت در 4 پارتی از موضوع مزایده فوق به شرح رو به رو: 1- 4000تن ماده معدنی سولفوره با عیار 44درصد روی؛ 2- 3200 تن ماده معدنی مخلوط سولفوره-کربناته با عیار 30درصد روی و 2 درصد سرب؛ 3- 400 تن ماده معدنی کربناته با عیار 17 درصد روی و 6 درصد سرب؛ 4- 2400 تن ماده معدنی کربناته با عیار 9 درصد روی و 2 درصد سرب. «فزرین» در قیمت 511 تومان و یک ریال بازگشایی شد، قیمت آخرین معامله 513 تومان و قیمت پایانی 510 تومان و 7 ریال (0.1 درصد مثبت) بود.
  • سند زمین کارخانه پگاه گلستان فک رهن شد: نماد شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان (غگلستا) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت یعنی فک رهن یک دارایی متوقف شد. سند مالکیت زمین کارخانه با خالص ارزش دفتری 1.80 میلیون ریال و ارزش فک رهن شده حدود 12.6 میلیارد تومان که بابت تضمین تسهیلات دریافتی شرکت شیر خشک نوزاد پگاه در رهن بانک صادرات شهرکرد بود، در تاریخ 21 فروردین 97 فسخ معامله و فک رهن شد. نماد «غگلستا» در قیمت 700 تومان بازگشایی شد، قیمت آخرین معامله 718 تومان و 2 ریال و قیمت پایانی 716 تومان و 2 ریال (4.7 درصد مثبت) بود.
  • نماد معاملاتی حق تقدم خرید سهام شرکت گروه سرمایه گذاری صنایع و معادن فلات ایرانیان در نماد «فلاتح» امروز آماده انجام معامله شد و 51 تومان و 8 ریال قیمت خورد، قیمت آخرین معامله 46 تومان و 7 ریال و قیمت پایانی 48 تومان و 7 ریال (51.3 درصد منفی) بود.
  • توقف «کمرجان» برای مجمع: نماد شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان) برای برگزاری مجمع عمومی فوق العاده در روز سه شنبه در پایان معاملات امروز متوقف شد.

جدول پیام ناظر 9.2.97


تعداد بازدید : 275

ارسال نظر

ارسال