تعهد می‌دهم با احداث کارخانه چینی حتی یک شغل به مخاطره نیفتد

  • دوشنبه 2 دی 1398 ساعت 22:53

اخبار => سایر رسانه ها

کرمانشاه _ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: تعهد می‌دهم بابت احداث کارخانه چینی یک شغل در استان کرمانشاه به مخاطره نمی‌افتد بلکه حداقل تا موقع ساخت کلی شغل ایجاد می‌شود.
تعهد می‌دهم با احداث کارخانه چینی حتی یک شغل به مخاطره نیفتد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت حاتمی عصر امروز یکشنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کرمانشاه، بهینه سازی مصرف سوخت را عامل مهمی برای کاهش هزینه‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: حدود ۱۰۰ واحد مرغداری از نعمت گاز بی بهره هستند این در حالی است که خط گاز حدود ۵۰۰ متر از واحدها فاصله دارد و هزینه گازکشی برای آنها فقط ۱۲ تا ۱۵ میلیون هزینه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه افزود: با تبدیل شدن سوخت گازوئیلی به گازی در یک واحد مرغداری می‌توان قیمت مرغ را تا ۷۰۰ تومان کاهش داد که این کار هم سود اقتصادی را افزایش و هم آلودگی‌های محیط زیست را کاهش می‌دهد.

وی در خصوص صدور مجوز کارخانه کاشی برای یک سرمایه گذار چینی در استان کرمانشاه گفت: مسئولین استان شب و روز را به هم می‌دوزیم که یک سرمایه گذار را جذب کنیم، آیا از توان اقتصادی یک کشور دیگر استفاده کردن جرم است، آن هم کشور قدرتمندی را که در وضعیت اقتصادی بهتری است به مشارکت بیاوریم و از دانش فنی آنها استفاده کنیم و ۱,۴۰۰ میلیارد تومان وارد کشور کند.

حاتمی افزود: در این استان به محض اینکه قصد انجام کاری را داریم عده‌ای که معلوم نیست چه نیتی دارند اجازه فعالیت را نمی‌دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه ادامه داد: این روش غیر از یک روش پوپولیستی چیز دیگری نیست الان ۷۰ سال است حداقل در این کشور سیاست حمایت از تولید را پیش گرفتیم و این هم عاقبت ماست.

حاتمی تصریح کرد: بنده می دانم این مخالفت‌ها از کجا آب می‌خورد و حتماً با چنین افرادی برخورد خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم بی قانونی به وجود بیاورند و یک نفر برای استان تعیین تکلیف کند.

وی اظهار داشت: اینها باید ناتوانی‌های مدیریتی را جای دیگر ببرند ما یک واحد تولیدی را برای استان آوردیم که ۸۰ درصد آن صادراتی است و برای بازار داخل نیست.

این مسئول گفت: ما سر این موضوع وا نمی‌دهیم و چنین افرادی با این کار غیر از اینکه هزینه درست می‌کنند و باعث می‌شوند ۵ تا ۶ ماه یک پروژه مهم به تعویق بیفتد هیچ دستاورد دیگری ندارد.

این مسئول با بیان اینکه به تشکل‌ها علاقه دارم و از ابتدای تصدی کار را به تشکل‌ها واگذار کردم، گفت: اما با این رفتارها امروز به راهداری اعلام کردم هر چه اختیار به تشکل‌ها دادید سلب کنید چرا که دولت آنقدر بی عرضه نیست که کارش را پیش نبرد.

حاتمی بیان داشت: عده‌ای هجمه ای وارد کردند که بعد از برجام مسئولین استانی کاری نکردند و برجام هیچ نتیجه‌ای نداشته است، اما باید بگویم که بعد از برجام حداقل در منطقه ویژه اقتصادی پیام ۲ طرح کلیدی و استراتژیک را به استان آوردم.

وی با بیان اینکه ما برای اشتغال داخلی از این واحد تعهد گرفتیم، گفت: این طرح ۱۴۰۰ نفر اشتغال داخلی دارد و این یعنی ۵ هزار نفر در یک استان خیالی آسوده خواهند داشت.

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: در همین یکماه آغاز به کار این واحد تولیدی به اندازه ۲ سال یک شرکت ایران کار کرده است و می‌توانید از نزدیک از آن بازدید کنید.

حاتمی افزود: دامن زدن به اینگونه حرکت‌ها و سنگ اندازی بر سر راه سرمایه گذاران خارجی بر خلاف قانون و مصلحت کشور و استان است.

وی تاکید کرد: راه اندازی این کارخانه قانونی و شرعی است و به نفع استان، کشور و اشتغال است و بنده تعهد می‌دهم بابت احداث این کارخانه یک شغل در استان کرمانشاه به مخاطره نمی‌افتد بلکه حداقل تا موقع ساخت کلی شغل ایجاد می‌شود.

وی در پایان گفت: دبیرکل اجرایی خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه باید اظهار نظر رسمی خود را بر اساس نظر حرفه‌ای اعلام کند و برای افکار عمومی این مساله را توضیح دهد.

کد خبر 4804868

تعداد بازدید : 442

ارسال نظر

ارسال