تلاش دولت برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی شدت خواهد گرفت

  • سه شنبه 23 بهمن 1397 ساعت 0:40

اخبار => سایر رسانه ها

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: دولت تمام تلاش خود را برای افزایش ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در کشور به کار گرفته است.
تلاش دولت برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی شدت خواهد گرفت

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

از شادا، فرهاد دژپسند که به عنوان سخنران مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهر ساری حضور یافته بود، با اشاره به اینکه این جمع، پیام واحدی را به دشمن ارسال می کند و آن این است که این مردم ایستادگی کرده اند، تصریح کرد: این همان ملتی است که در آغاز انقلاب، سلاح نداشت و با ایمان و اقتدار، بزرگترین قدرت منطقه و نماینده امپریالیسم جهانی را از پای درآورد.

دژپسند با بیان اینکه ما اسیر برنامه های شیطنت آمیز دشمن نخواهیم شد، گفت: امروز ما قدرت برتر منطقه هستیم، ولی این برتری نه از موضع داشتن قدرت نظامی صرف بلکه ناشی  از پشتوانه عظیم مردمی و معنوی است.

وی اظهار داشت: امروز حضور شکوهمند مردم ایران در راهپیمایی ۲۲بهمن این ‌پیام را بیان می کند که در ۴۰ سالگی، انقلاب اسلامی ایران در اوج اقتدار قرار دارد.

دژپسند تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی به مقطعی رسیده که دنیا بداند اگر جمهوری اسلامی به مساله ای جواب منفی بدهد، خود تصمیم  گیرنده است و ایران در منطقه و حوزه بین الملل به جایگاهی رسیده که بسیاری نمی شود برنامه ای تدوین کرد که قبلا جمهوری اسلامی نقش مسلطی در آن نداشته باشد  و این اقتدار می تواند مانع حضور اغیار در منطقه شود.

وزیر اقتصاد با اشاره به توانمندی و اقتدار سیاسی و نظامی ایران در منطقه، باعث نقش بر آب شدن برنامه های شوم دشمن در منطقه شد، گفت: برنامه های نظامی استکبار در منطقه توسط جمهوری اسلامی متوقف شده است و امروز این ایران اسلامی است که در عرصه های گوناگون اعم از  بین الملل و  علمی در حوزه های سلول های بنیادی، صنعت موشکی و هوافضا  حرف های جدی برای گفتن داشته و دارای جایگاه مناسبی در تولید علم قرار دارد.

دژپسند تصریح کرد: اقتدار امروز ایران از اراده ای که از ابتدای پیروزی انقلاب حاکم بود نشات گرفته  تا ایران در مرتبتی قرار بگیرد که به هیچ قدرت و کشوری حق تسلط به منطقه را ندهد.

وی با بیان اینکه انقلاب صورت گرفت تا مردم نظارت بر عملکرد نظام اسلامی داشته باشند، گفت: امروز در ۴۰ سالگی انقلاب، مقام معظم رهبری به عنوان عالی ترین مقام کشور، فرمان تشکیل کرسی های آزاداندیشی می دهند و این را باید با حکومت پیشین ایران مقایسه کرد که در اوج خودکامگی قرار داشت.

سخنران راهپیمایی ۲۲ بهمن ساری که در حضور راهپیمایان پرشور این شهرستان سخن می گفت، بیان کرد: امروز استقلال و آزادی در ایران به مرتبه خوبی رسیده و احترام به رای مردم در اولویت برنامه های آن قرار دارد.

وی گفت: در جمهوری اسلامی، از ابتدای نظام تا به امروز، رای مردم در راس تصمیمات کشور قرار دارد و همان گونه که امام و رهبری فرمودند میزان رای ملت است و کوچک ترین اختلالی در آن قابل گذشت نیست.

وزیر اقتصاد با اشاره به برخی مشکلات نظیر گرانفروشی و بیکاری، اظهار داشت: مردمی که همواره در پشت نظام اسلامی بودند و در تمامی صحنه های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی آن حضور مستمر داشتند به خوبی می دانند که این کشور همواره با بحران ها و توطئه های منطقه ای و موضوعی مواجه بوده است اما همگی به لطف خداوند و هوشیاری مردم به شکست انجامیده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: جنگ تحمیلی در همان روزهای آغازین نظام اسلامی ده ها میلیارد دلار، خسارت به ایران وارد کرد، طی آن سال ها، درآمد ارزی ایران ۶ و نیم میلیارد دلار بود و در کنار این خسارت ها، فرصت های سازندگی و پیشرفت نیز از کشور گرفته شد.

دژپسند گفت: اگرچه برخی می گویند که ژاپن و آلمان هم پس از  تجربه جنگ و آسیب های ناشی از آن، توانستند به قدرت های صنعتی و اقتصادی تبدیل شوند، اما باید گفت، این کشورها تجربه کارشکنی ها و توطئه های پس از جنگ را نداشتند و مسقیماً به عرصه بازسازی وارد شدند.

وی با اشاره به تحریم های پیشین دشمنان تا سال ۱۳۹۱ که موجب تنگناهای  زیادی برای کشور شد، اظهار داشت: ما در سال ۱۳۹۴ از این فرآیند خارج شدیم و سپس صادرات کشور را  افزایش دادیم.  

دژپسند گفت: با همه مضایق، دو سال نرخ تورم در کشور، یک رقمی بود و توانستیم جشنواره افتتاح پروژه های عمرانی را در کشور برقرار کنیم، ضریب حقوق و دستمزد کارکنان افزایش یافت تا از تورم پیشی گیرد و نرخ تورم بر زندگی مردم تاثیر نداشته باشد.

وی افزود: بخشی از عدم تعادل ها در کشور، ثابت شده و تورم یک رقمی، پس از سال ها بر کشور حاکم شد و این ملت در سال های اخیر  رشد اقتصادی بالا  را نیز تجربه کرد که در این سنوات نیز اگر اراده ملت باشد دستاوردهای دیگر هم محقق می شود.

دژپسند گفت: امروز استکبار جهانی بار دیگر به ابزار تحریم متوسل شده و تمام مجاری ورود ارز و صادرات نفتی و کالاهای غیرنفتی را مسدود کرده است.

وزیر اقتصاد افزود: دشمن که دریافته است، نمی تواند با این ملت شهید پرور مقابله کند و این نظام در برابر وی کرنش نخواهد کرد، بار دیگر حتی به کشورهایی که در برنامه های ارزی همکاری می کردند نیز فشار آورده است.

وی بیان کرد: امروز در شرایط سخت اقتصادی در کشور، با اجازه مقام معظم رهبری، برای سال گذشته و امسال مجموعا دو و نیم میلیارد دلار از منابع صندوق ذخیره ارزی به منظور ایجاد اشتغال در کشور بهره گیری شده است.

روند کاهشی تورم از آبان ماه

وزیر اقتصاد با بیان اینکه، دولت تصمیم دارد برنامه های ویژه اقتصادی تهیه کند، گفت: خوشبختانه تورم ماهانه کشور از آبان ماه روند کاهشی داشته است که گر چه این به معنای کاهش تورم و گران نبودن کالاها نیست اما دولت تلاش می کند مقابل افزایش فزاینده قیمت ها را بگیرد.

دژپسند اظهار داشت: امروز به رغم تضییقات ارزی، دولت سرمایه گذاری را مستمرا در کشور ادامه می دهد و با اندک کاسب نماها که عرصه اقتصادی را تنگ کرده اند نیز مبارزه می کند.

وی گفت: در همین راستا، ‌هفته گذشته به گمرک ماموریت داده شد تا جلوی احتکار موادغذایی و گوشت را بگیرد که مشخص شد چند میلیون تن گوشت در بنادر کشور وجود دارد  که ظرف ده روز آینده وارد بازار می شود.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: مزاحمت هایی که برخی، هرچند اندک، در کشور ایجاد می کنند به این دلیل است که می خواهند مردم را از نظام مایوس کنند اما این حضور پرشور مردم در راهپیمایی به این معنا نیست که دولت و نظام ضعف ها  و کاستی ها را نشناسد و برای بهتر شدن عملکردها اقدام نکند.

وی گفت: به رغم تمام مشقات، آنچه دشمن برنامه ریزی و اعلام کرده بود که از شهریور ماه تورم ۶۰ درصدی  بر ایران حاکم خواهد شد، محقق نشد و این ملت و این نظام، فرصت تعبیر شدن خواب های دشمن را در آینده نیز نخواهد داد.


تعداد بازدید : 175

ارسال نظر

ارسال