چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با استقبال شخصیت ها در رومانی برگزار شد

  • سه شنبه 23 بهمن 1397 ساعت 4:17

اخبار => سایر رسانه ها

بلگراد-ایرنا- همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مراسم بزرگداشت انقلاب اسلامی ایران با حضور جمع کثیری از مقامات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، شخصیت های سیاسی، مذهبی، علمی، دانشگاهی، سفیران و دیپلماتهای مقیم رومانی و جمعی از ایرانیان مقیم در سفارت کشورمان در بخارست برگزار شد.
چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی  با استقبال شخصیت ها در رومانی برگزار شد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش ایرنا از سفارت ایران در بخارست، مرتضی ابوطالبی سفیر جمهوری اسلامی ایران در رومانی در این مراسم با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی پس از پیروزی انقلاب گفت: چهل سال پیش در چنین روزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) پیروز شد و جمهوری اسلامی بر اساس قوانین الهی و از طریق آراء عمومی پیروز گردید.
یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دستیابی به استقلال سیاسی زیر سایه رهبری و ولایت رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه ای است.
وی تاکید کرد: ما معتقدیم تنها راه پیشرفت حقیقی و عدالت محور در اقتصاد ایران، تکیه زدن به نیروها و پتانسیل های داخلی است.
بر اساس معیارهای معتبر، ایران در حال حاضر از لحاظ اقتصادی رتبه هجدهمین را در جهان دارد و بر اساس پیش بینی صندوق بین المللی پول تا سال 2021به رتبه پانزدهم خواهد رسید.
ایشان تمسک به احترام متقابل را از اصول اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران بصورت مداوم صلح آمیز بودن ماهیت برنامه هسته ای خود را اثبات کرده و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز این موضوع را تایید کرده است.
در این راستا می توان برجام را نمونه بارز سیاست تعاملی جمهور ی اسلامی ایران با نظام بین الملل دانست.
ابوطالبی ضمن تاکید بر ماهیت دفاعی سیاست های جمهوری اسلامی ایران در حوزه نظامی اظهار کرد: ما فراگرفته ایم که برای محافظت از مردم مان در حفظ کردن استقلال و برای دفاع از غرور ملی مان باید بر پتانسیل های بومی جهت برآورده کردن نیازهای مشروع دفاعی خود تکیه کنیم.
سفیر کشورمان با اشاره به تلاش های ایران برای حل چالش های بین المللی از جمله جنگ و تروریسم در منطقه خاورمیانه ابراز کرد: پیشنهادات ایران برای خاتمه بخشیدن به جنگ های وحشتناک در یمن و سوریه مورد استقبال طرف های بین المللی قرار گرفته و ما معتقد هستیم که حل مسئله تروریسم نیازمند همکاری جمعی در سطح بین المللی است.
وی با اشاره به نقطه نظر مشترک جمهوری اسلامی ایران و رومانی در خصوص همکاری های منطقه ای و بین المللی عنوان کرد: به دلیل اراده سیاسی دو طرف جهت ارتقاء روابط دو جانبه بویژه در حوزه تبادلات اقتصادی طی سالهای گذشته شاهد پیشرفت قابل ملاحظه روابط اقتصادی دو جانبه در دو کشور بودیم.
اروپام**436**1908


تعداد بازدید : 600

ارسال نظر

ارسال