احیای شهرک های کشاورزی در گرو تسهیل پرداخت های بانکی

  • سه شنبه 20 شهریور 1397 ساعت 0:19

اخبار => سایر رسانه ها

احیای شهرک های کشاورزی در گرو تسهیل پرداخت های بانکی

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش دوشنبه تارنمای وزارت جهادکشاورزی، «علی اشرف منصوری» در نشست مشترک با مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: مجموعه این بانک با تسهیلگری پرداخت وام و گشایش در برخی موانع موجود، می‌تواند زمینه لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در توسعه شهرک‌های کشاورزی را فراهم کند.
وی ارزش‌گذاری کم وثایق ارائه شده و تاسیسات آتی‌ ساز و تاخیر در بررسی‌ها و تکمیل مدارک را از مشکلات کنونی برشمرد که در شهرک های حصارگلی ورامین، وحدت زنجان، خراسان رضوی، ایلام، آذربایجان غربی و غیره رخ داده است.
مدیرعامل بانک کشاورزی نیز کاهش مطالبات از مردم را برای تقویت بنیه مالی بانک و پرداخت تسهیلات بیشتر در حوزه کشاورزی ضروری دانست.
«روح الله خدارحمی» بر اهمیت توسعه شهرک‌های کشاورزی به ویژه کشت گلخانه‌ای در افزایش تولید و اشتغال و کمک به بهبود اقتصادی مردم تاکید کرد و از همکاران و مدیران ستادی و استانی بانک خواست برای پرداخت تسهیلات مساعدت کنند.
در این نشست مسائل و مشکلات شهرک‌های گلخانه‌ای بویژه در منطقه حصارگلی ورامین بررسی شد و با پذیرش 90 درصد ارزش عرصه این شهرک و همینطور 50 درصد تاسیسات آتی ساز به عنوان وثیقه موافقت شد.
همچنین مقرر شد هر 2 هفته یکبار جلسات مشترک با حضور مدیر بانک کشاورزی استان و سازمان جهاد کشاورزی و مدیر شعبه شرکت شهرک‌ها و سرمایه‌گذاران برگزار شود.
قرار است بانک کشاورزی با توجه به افزایش قیمت ساخت واحدهای گلخانه‌ای در اثر نوسان های اقتصادی، در میزان تسهیلات پرداختی به سرمایه‌گذاران بازنگری کند و بر اساس نیاز واحدها و مطابق با وثایق ارائه شده تسهیلات را افزایش دهد.
به گزارش ایرنا، اکنون در کشور نزدیک به 12 هزار و 500 هکتار گلخانه وجود دارد که طبق برنامه ریزی در افق چشم انداز 1404 باید به 48 هزار هکتار برسد.
پارسال سه هزار هکتار زمین در شهرک های کشاورزی با هدف توسعه کشت های گلخانه ای، آبزی پروری و طیور به سرمایه گذاران واگذار شد که نسبت به آغاز دولت یازدهم (سال 1392)، رشد پنج برابری را نشان می دهد.
شرکت مادرتخصصی شهرک‌های کشاورزی از سال 13۹۲ با هدف توسعه کشاورزی کنترل‌شده و ایجاد زنجیره ارزش تاسیس شد.
این شهرک‌ها می‌تواند علاوه بر کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری، در رونق صادرات نیز تاثیرگذار باشد.

اقتصام**9186*1961*

تعداد بازدید : 209

ارسال نظر

ارسال