اختیارات شهرداری تهران در فروش و تهاتر املاک محدود شد

  • پنجشنبه 3 اسفند 1396 ساعت 15:32

اخبار => سایر رسانه ها

در جلسه علنی صحن شورای شهر تهران و در فرایند بررسی و تصویب بودجه سال ۹۷شهرداری تهران و تبصره های آن، محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا پیشنهاد الحاق یک بند به تبصره ۲۰بودجه مبنی بر نظارت شورا بر فرایند فروش و تهاتر املاک ارائه داد.
اختیارات شهرداری تهران در فروش و تهاتر املاک محدود شد

به گزارش اقتصاد آنلاین، متن پیشنهادی سالاری  مبنی بر اینکه "شهرداری تهران مکلف است لیست اطلاعات تمامی املاک و اراضی که قصد فروش و تهاتر دارد را جهت کسب مجوز به شورای شهر ارائه دهد و پس از تصویب اقدام نماید" مورد تصویب شورای شهر قرار گرفت.

با تصویب تبصره 20، شورای اسلامی شهر تهران دوره پنجم نشان داد که در ایفای نقش نظارتی خود در فرایند تصمیم گیری های مدیریت شهری محکم و استوار است.

گفتنی است، در طول دوره مدیریت شهری گذشته ، با واگذاری تمامی اختیارات شورا در موارد این چنینی به شهرداری ، عملا شورای شهر به انفعال تمام رسیده بود و هر بار که اخباری مبنی بر فروش وتهاتر املاک و اراضی و یا واگذاری آن به اشخاص حقیقی و حقوقی و موسسات و سازمان ها پیش می آمد معلوم می شد شورا در فرایند این تصمیم گیری حضور نداشته است.

لازم به ذکر است با تصویب این تبصره ، شهرداری مکلف است لیست اطلاعات تمامی املاک و اراضی که قصد فروش و تهاتر دارد را به شورای شهر ارسال کند و پس از بحث و بررسی و تصویب شورا مجاز به فروش و تهاتر خواهد بود و این روند موجب می شود فساد و رانت در نحوه و میزان فروش به شدت کاهش یابد.


تعداد بازدید : 143

ارسال نظر

ارسال