اردوغان: در مقابل تروریسم اقتصادی تسلیم نمی شویم

  • دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 ساعت 8:53

اخبار => سایر رسانه ها

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد همانگونه که در مقابل ترور مسلحانه و دیپلماتیک تسلیم نشدیم در قبال تروریسم اقتصادی نیز سر خم نخواهیم کرد.
اردوغان: در مقابل تروریسم اقتصادی تسلیم نمی شویم

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از آناتولی ، رجب طیب اردوغان، طی سخنانی در بیست و هشتمین نشست مشورتی و ارزیابی حزب عدالت و توسعه در منطقه قزلجاحمام آنکارا گفت: اقتصاد ترکیه مانند سایر امور کشور، مانند یک کوه یخی است که بخش غیرقابل رؤیت آن از بخش قابل رویت آن بزرگتر است.
وی تاکید کرد که نه حملات سیاسی و اقتصادی خارجی و نه فتنه‌های داخلی نمی‌توانند ترکیه را از نیل به اهدافش دور کند.
اردوغان تصریح کرد: 'برخی سعی دارند اهداف و چشم اندازهای 2023 را سراب و رویا جلوه دهند، درحالی که اگر به باور رسیده و تلاش کنیم دستیابی به این اهداف و فراتر از آنها میسر می‌شود'.
رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد: آزمون‌های دشواری که پشت سر گذاشتیم بار دیگر نشان داد که نمی‌توانند ترکیه قدرتمند را از طرح‌های سازنده‌اش منصرف کنند.
وی با بیان اینکه برای تحقق تحولات سازنده در چهار سال پیش رو که انتخاباتی برگزار نخواهد شد، بیش از پیش مصمم هستیم اظهار داشت: باور داریم که با گام برداشتن در راستای تامین آرامش شهروندان ترکیه ، ابرهای سیاه از بالای سرمان دور خواهند شد.
رئیس جمهوری ترکیه در ادامه به انتخابات اخیر کشورش اشاره کرد و گفت: شهروندانی را که به ائتلاف‌های دیگر رای دادند سرزنش نمی‌کنیم بلکه در خصوص عدم رای به حزب حاکم به خودمان مراجعه می کنیم.
در انتخابات اخیر کرسی شهرداری چند شهر مهم ترکیه از جمله آنکارا و استانبول به دست مخالفان دولت افتاد. این موضوع سبب شد تا حزب حاکم عدالت و توسعه فرضیه تقلب را در انتخابات استانبول مطرح سازد و در همین راستا مراتب اعتراض خود را به اطلاع شورای عالی انتخابات ترکیه رساند و خواستار بازشماری آرای صندوق های رای شد.
خاورم**1211


تعداد بازدید : 715

ارسال نظر

ارسال