ارزبری و افزایش قیمت برخی کالاها تناسب ندارد/ جولان فرصت‌طلبان در بازار

  • سه شنبه 24 مهر 1397 ساعت 16:34

اخبار => سایر رسانه ها

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تامین معیشت و هزینه‌های زندگی هر روز برای مردم دشوارتر می‌شود، گفت: بین میزان ارزبری برخی از کالاها با افزایش قیمت آنها تناسبی وجود ندارد که این موضوع نشان دهنده سوء استفاده عده‌ای از شرایط است.
ارزبری و افزایش قیمت برخی کالاها تناسب ندارد/ جولان فرصت‌طلبان در بازار

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

اقتصادآنلاین – المیرا اکرمی؛ زهرا سعیدی مبارکه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین اظهار داشت: به دلیل افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، مردم برای تامین معیشت خود با مشکلات جدی مواجه شده‌اند و گلایه‌های بسیاری از این موضوع دارند.   

وی با بیان اینکه سوء استفاده عده‌ای از افزایش قیمت ارز در نرخ گذاری کالاهای مختلف مشخص است، گفت: مردم این موضوع را به خوبی حس می‌کنند که میزان ارزبری برخی از کالاها با میزان افزایش قیمت آن کالاها تناسب ندارد و این موضوع را لمس می‌کنند که در این میان عده‌ای در حال سوء استفاده از شرایط به وجود آمده هستند.

سعیدی مبارکه در ادامه افزود: به عنوان مثال نرخ ارز در قیمت تمام شده یک کالا حدود 10 درصد تاثیر دارد اما قیمت آن کالا به دنبال نوسانات نرخ ارز، تا 100 درصد افزایش یافته است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه مسئولان باید اقدامات عملیاتی برای رفع مشکلات اقتصادی در کوتاه مدت و بلندمدت انجام دهند، عنوان کرد: نمایندگان مجلس از گرانی کالاها و سختی مردم برای تامین معیشت و هزینه‌های زندگی مطلع هستند و از همین رو پیگیر اصلاح شرایط اقتصادی و از بین رفتن قیمت‌های کاذب هستند.

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت کالاها قشرهای آسیب پذیر جامعه را به شدت متاثر کرده است، گفت: امیدواریم بسته حمایتی دولت که قرار است در دو مرحله به اقشار آسیب پذیر پرداخت شود، بخشی از مشکلات این افراد را حل کند.


تعداد بازدید : 246

ارسال نظر

ارسال