الجزایر و آلمان همکاری تجاری را افزایش می دهند

  • دوشنبه 26 شهریور 1397 ساعت 17:15

اخبار => سایر رسانه ها

الجزایر و آلمان همکاری تجاری را افزایش می دهند

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش ایرنا، مرکل که بنا بر دعوت رسمی «عبدالعزیز بوتفلیقه» به این کشور سفر کرده است، در فرودگاه بین المللی «هواری بومدین» الجزیره مورد استقبال «احمد اویحیی» نخست وزیر الجزایر قرار گرفت . وی قرار بود زمستان 95 از الجزایر دیدار کند اما این دیدار به دلیل بیماری بوتفلیقه لغو شد و پس از آن رئیس جمهوری الجزایر دوبار در مناسبت های مختلف از او برای دیدار از الجزایر دعوت کرد.
مرکل قرار است امروز با بوتفلیقه دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و تقویت این روابط و افزایش همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف گفت و گو کند.
ریاست جمهوری الجزایر در بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد ، این دیدار در چارچوب مشورت های دو کشور برای تقویت روابط دوستی و همکاری میان دو کشور انجام می شود .
خبرگزاری الجزایر (واج) در گزارشی در این خصوص نوشت، این دیدار فرصتی مناسب برای مذاکره در خصوص افزایش شراکت اقتصادی و تجاری دو کشور است و علاوه بر این، دو طرف در خصوص مسائل مورد علاقه مشترک مانند بحران در لیبی، مساله صحرای غربی، اوضاع سیاسی و امنیتی در کشور مالی، مهاجرت غیر قانونی آفریقایی ها به اروپا، تروریسم و همچنین آخرین تحولات خاورمیانه گفت و گو می کنند.
شبکه الشروق الجزایر دیدار مرکل را اقتصادی امنیتی دانست.
خاورم **2041**1049

تعداد بازدید : 256

ارسال نظر

ارسال