امارات یک پروژه زیرساختی را در غرب دمشق راه اندازی می کند

  • شنبه 20 بهمن 1397 ساعت 12:0

اخبار => سایر رسانه ها

تهران -ایرنا - یک شرکت اماراتی قصد دارد یک پروژه زیرساختی موسوم به «خمس شامات» را در منطقه «الصبوره» در غرب شهر دمشق پایتخت سوریه راه اندازی کند.
امارات یک پروژه زیرساختی را در غرب دمشق راه اندازی می کند

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری قناة الجدید، شرکت «ماجد الفطیم» قصد دارد که پروژه موسوم به «خمس شامات» را در غرب شهر دمشق آغاز کند و موافقت های لازم برای شروع به ساخت برخی اماکن عمومی به منظور پیشبرد این پروژه را به دست آورده است.
این شرکت همچنین اخیرا برخی زیر ساخت های لازم در پروژه ای در آزاد راه دمشق - بیروت را کامل کرده است.
شرکت «ماجد الفطیم»با شروع پروژه های زیر ساختی خود در سوریه ابراز امیدواری کرد که فضای مثبت کنونی باعث کاهش مشکلات از جمله در زمینه واردات مواد ضروری برای پیشبرد پروژه ها و جلوگیری از اجرای مبادلات مالی لازم برای تاسیس و اداره پروژه ای در حجم «خمس شامات» شود.
امارات اخیرا سفارت خود را در دمشق بازگشایی کرده است.
به دنبال این اقدم بحرین و برخی کشورهای دیگر سفارت خود را در دمشق بازگشایی کردند.
از زمان آغاز بحران در سوریه در اواخر اسفند 1389 سفارتخانه بسیاری از کشورهای عربی در دمشق بسته شده بود.
یک هیات اماراتی از اداره شرکت املاک «داماک» امارات با دعوت رسمی شرکت‌های سوری متخصص در بازسازی در هفته های گذشته به دمشق سفر کردند و دو طرف راه های همکاری در زمینه توسعه املاک در مرحله آتی و برپایی طرح‌های جدید در سوریه را بررسی کردند.
شرکت «داماک» از شرکت‌های مطرح در زمینه ساختمان ‌سازی در جهان عرب است که در حال حاضر بیش از 20 پروژه را در خاورمیانه به پیش می‌برد.
سوریه در سال های اخیر با حمایت روسیه سلسله شرکت‌هایی را تاسیس و با کشورهای همجوار به منظور عقد قراردادهایی برای بازسازی سوریه ارتباط برقرار کرده است.
همچنین اعضای این هیات سوری اخیرا به منظور کسب تجربه از سرمایه‌گذاری از شهر 'مصدر' واقع در ابوظبی بازدید کردند.
سفر هیات اقتصادی سوریه به امارات به منزله اولین فعالیت تجاری دو کشور پس از بازگشایی سفارت امارات در دمشق بود.
ایران و سوریه نیز 8 بهمن ماه در جریان سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران به سوریه 11 موافقت نامه و یادداشت تفاهم همکاری در زمینه های اقتصادی و یک موافقت نامه همکاری راهبردی اقتصادی مشترک امضا کردند.
خاورم**9366*1436


تعداد بازدید : 325

ارسال نظر

ارسال