امسال 6 رویداد استارت آپی ویژه روستاها در کشور برگزار می شود

  • چهارشنبه 14 شهریور 1397 ساعت 18:20

اخبار => سایر رسانه ها

امسال 6 رویداد استارت آپی ویژه روستاها در کشور برگزار می شود

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش ایرنا، کامران کلانی شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه اولین رویداد استارت آپی روستایی منطقه یک کشور در قزوین افزود: با همکاری دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین امروز شاهد پایان نخستین رویداد استارت آپی روستایی کشور با حضور 150 ایده پرداز از پنج استان به مدت چهار روز بودیم.
وی اضافه کرد: در این رویداد 89 ایده در قالب گرایش های مختلف از جمله کشاورزی 25 مورد، گردشگری 20 مورد، فناوری اطلاعات و خدمات هرکدام هشت مورد، صنایع دستی و تبدیلی، محیط زیست هرکدام 6 مورد ، شیلات چهار مورد، بازاریابی و فروش و دامپروری هرکدام سه مورد ایده های خود را مطرح کردند.
این مسئول ادامه داد: در نهایت 15 ایده استارت آپی به انتخاب هیات داوران به عنوان ایده های برتر در این رویداد انتخاب و از آنها تجلیل شد.
کلانی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: برگزاری این رویداد فرصت ارزشمندی را پدید آورد تا ایده های خلاقانه و ناب در زمینه توسعه روستایی پرورش یافته و با حمایت آنها به کسب و کارهای نوپا که باید تجاری سازی شوند، پرداخته شود.
این مسئو گفت: چنین رویدادهایی علاوه بر دمیدن روحی تازه به کالبد اقتصادی روستاها سرآغاز تقویت فرهنگ خوداتکایی و بازتولیدی را فراهم می آورند.
وی ادامه داد: حرکت به سوی نوآوری و ایجاد تغییر در ترکیب محصولات در قلمرو فعالیت های یک کسب و کار نو قرار دارد که این مهم را می توان با برگزاری رویدادهای استارت آپی و شناخت ایده های برتر محقق ساخت.
این مسئول اضافه کرد: در کسب و کارهای نوپا رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار و متناسب با ظرفیت های نوآوری تحقق می یابد و این بدان معناست که دسترسی به ظرفیت های سرمایه گذاری برای کارآفرینان و پژوهشگران افزایش یافته و قابلیت شبکه ای بنگاه های اقتصادی توسعه یافته و این عوامل موجب افزایش توان رقابت آنهاست.
نخستین رویداد کسب و کار آینده روستایی منطقه یک کشور (استارت آپ ویکند) با حضور استان های گیلان، مازندران، اردبیل، زنجان و به میزبانی قزوین با ارایه 150 طرح و ایده مربوط به امور روستاها در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی این شهر از دهم شهریور ماه جاری در حال برگزاری بود.
استارت‌آپ ویکند برنامه‌ای است که در آن گروهی از مدیران، سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و صاحبان ایده دور هم جمع شده و تیم‌هایی تشکیل می‌دهند تا با ارائه نمونه اولیه‌ای از کار خود به ایجاد یک شرکت نوپا و کسب و کار جدید مبتنی بر فناوری بپردازند.
8054*3013

تعداد بازدید : 161

ارسال نظر

ارسال