اولویت لبنان حل مشکلات اقتصادی و بازگشت آوارگان سوری است

  • چهارشنبه 15 اسفند 1397 ساعت 20:55

اخبار => سایر رسانه ها

بیروت - ایرنا- میشل عون رئیس جمهوری لبنان روز چهارشنبه تاکید کرد که حل مشکلات اقتصادی، تکمیل برنامه مبارزه با فساد و پیگیری موضوع بازگشت آوارگان سوری به کشورشان از اولویت ها دولت است.
اولویت لبنان حل مشکلات اقتصادی و بازگشت آوارگان سوری است

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، رئیس جمهوری لبنان این مطلب را در کاخ بعبدا و در دیدار با نیلز آنین وزیر مشاور در وزارت خارجه آلمان و هیات همراه وی بیان کرد.
وی با اشاره به همکاری های لبنان و آلمان در زمینه های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی بر تقویت این همکاری ها تاکید کرد.
عون تصریح کرد: حل مشکلات اقتصادی، تکمیل برنامه مبارزه با فساد و پیگیری بازگشت آوارگان سوری به کشورشان از اولویت ها دولت است.
وی همچنین بر پایبندی لبنان بر اجرای توافقات حاصل شده در کنفرانس سیدر که در پاریس برای حمایت از اقتصادی لبنان تشکیل شده بود، تاکید کرد.
رئیس جمهوری لبنان با تاکید بر لزوم اجرای اصلاحات در زمینه های اقتصادی و مدیریتی کشور تصریح کرد که روند مبارزه با فساد همچنان با قوت ادامه دارد و چیزی مانع آن نمی شود.
عون درباره آوارگان سوری نیز گفت: لبنان توانایی تحمل پیامدهای ناشی از حضور نزدیک به یک و نیم میلیون آواره سوری را ندارد. برای همین منظور ما از جامعه جهانی خواسته ایم که برای بازگرداندن آوارگان سوری به مناطق امن سوریه به لبنان کمک کنند و به بهانه دستیابی به راه حل سیاسی، این مسئله را به تاخیر نیندازند.
وی بار دیگر از سازمان ملل خواست که کمک های لازم را در اختیار سوری هایی که قصد دارند به کشورشان بازگردند، قرار دهند زیرا این مسئله آواره های سوری را برای بازگشت به کشور، ماندن و بازسازی آن ترغیب و تشویق می کند.
وزیر مشاور در امور خارجه آلمان نیز از تلاش های عون برای تشکیل کابینه جدید قدرانی و تاکید کرد که کشورش همچنان از لبنان حمایت می کند و کمک های لازم را در اختیار این کشور قرار می دهد.
خاورم**9329*1436*شبس**1613


تعداد بازدید : 708

ارسال نظر

ارسال