ایتالیایی ها هم علیه سیاست های اقتصادی دولت تظاهرات کردند

  • شنبه 20 بهمن 1397 ساعت 19:15

اخبار => سایر رسانه ها

رم - ایرنا - هزاران ایتالیایی امروز در شهر رم پایتخت ایتالیا علیه سیاست های اقتصادی دولت و خطر رکود وارد میدان شده و تظاهرات کردند.
ایتالیایی ها هم علیه سیاست های اقتصادی دولت تظاهرات کردند

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش خبرنگار ایرنا از رم، در پی فراخوان اتحادیه های بزرگ کاری هزاران ایتالیایی روز شنبه در خیابان های مرکزی شهر رم علیه سیاست های اقتصادی دولت تظاهرات کرده و خواستار دیدار با مقامات جهت ارایه راه حل هایی برای جلوگیری از رکود اقتصادی شدند.
معترضان با حمل شعارنوشته هایی نظیر 'دست ها از حقوق بازنشستگی ما کوتاه شود'، 'ما عابر بانک دولت نیستیم' و 'قانون برای افراد غیر خودکفا' خواستار تغییر مسیر سیاست های اقتصادی دولت و حمایت از رشد اقتصادی، توسعه، کار، بازنشستگی شدند .
در مسیر تظاهرات امروز در مرکز شهر رم ترافیک های بسیار سنگین بوجود آمده است.
'اناماریا فورلان' دبیر اتحادیه کاری 'چیزل' در سخنانی اظهار داشت: دولت باید از واقعیت مجازی خارج و وارد جهان واقعی شود. دولت باید سیاست های اقتصادی خود را تغییر دهد چرا که ایتالیا در یک قدمی رکود اقتصادی قرار گرفته و نیاز به تغییر مسیر است .
وی ادامه داد، دولت باید با ما در این باره گفت وگو کند. ما نمی توانیم به خود اجازه دهیم که پس از سال ها فداکاری ایتالیایی، کشور به رکود بازگردد. ایتالیا هم اکنون وارد رکود اقتصادی فنی شده است و تولیدات صنعتی افت کرده و اختلاف ارزش اوراق قرضه دولتی ایتالیا با آلمان افزایش پیدا کرده است و داده های اقتصادی منفی هستند باید سیاست هایی را برای توسعه و رشد اتحاذ کرد.
بانک مرکزی ایتالیا در تازه ترین بولتن خود نسبت به اینکه این کشور در یک قدمی رکود اقتصادی قرار دارد، هشدار داده و اعلام کرد که ایتالیا دچار 'رکود فنی' شده است.
براساس داده های بانک مرکزی ، ایتالیا که سال 2018 میلادی را با رشدی معادل یک درصد و یا 0.9 درصد (9 دهم درصد) سپری کرد، اما عملا دچار رکود فنی شده است.
رکود فنی زمانی است که تولیدات ناخالص ملی برای دو سه ماه پیاپی کاهش یابد. در تابستان اخیر تولیدات ناخالص ملی یک دهم درصد کاهش یافت و در سه ماهه بعدی نیز همین تایید شد و بدین ترتیب روند مثبتی که از سه ماه دوم 2014 بی وقفه ادامه داشت، متوقف شد.
در پی انتشار داده های مربوط به تولیدات صنعتی سه ماهه سوم سال 2018، کارشناسان اقتصادی زنگ خطر رکود اقتصادی ایتالیا را در سال 2019 به صدا درآوردند.
فرانسه نیز در دو ماه گذشته شاهد موج گسترده ای از اعتراض ها به سیاست های اقتصادی دولت این کشور است که در جریان آن شماری زخمی و یا دستگیر شده اند.
در این خصوص آمارهای مختلفی منتشر شده است که برخی از آنها از دستگیری 700 نفر و زخمی شدن 100نفر حکایت دارد.
یکی از مجروحان اعتراض های فرانسه نیز به خاطر شدت جراحات وارده درگذشت.
در همین حال دیدار برخی از جلیقه زردهای فرانسوی با مقام های ایتالیایی خشم پاریس را در روزهای اخیر برانگیخته است.
دیدار 'دی مایو' معاون نخست وزیر ایتالیا با برخی از معترضان موسوم به جلیقه زردها در فرانسه در هفته گذشته اعتراض و فراخوانی سفیر فرانسه در ایتالیا را به دنبال داشت.
برخی از کارشناسان با توجه به گسترده شدن اعتراض ها در ماه های اخیر در اروپا از افزایش دامنه آن در آینده سخن می گویند.
اروپام**461*1436*


تعداد بازدید : 255

ارسال نظر

ارسال