ایران برای حفظ نام خلیج فارس به اقتدار اقتصادی نیاز دارد

  • یکشنبه 15 اردیبهشت 1398

اخبار => سایر رسانه ها

تهران- ایرنا- رئیس جهاد دانشگاهی گفت: برای حفظ نام و امنیت خلیج فارس و شکوفا شدن مزیت های این منطقه باید ایران را به کشوری مقتدر و الگو از نظر توان اقتصادی تبدیل کرد.
ایران برای حفظ نام خلیج فارس به اقتدار اقتصادی نیاز دارد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش خبرنگار دانشگاه ایرنا، حمیدرضا طیبی عصر امروز شنبه در سیزدهمین همایش ملی علمی – فرهنگی خلیج فارس عنوان کرد: ایران تمامی امکانات تبدیل شدن به الگوی اقتصادی از جمله نیروی جوان و تحصیل کرده خالق ثروت، انرژی، معادن فراوان و توان علمی بالا را دارا است.
وی در این همایش که در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، افزود: تنها بازنگری و بازمهندسی در شیوه اداره کشور و استفاده از ظرفیت ها برای ایجاد یک الگوی اقتصادی کافی است.
طیبی با اشاره به راه کوتاه دستیابی به توسعه در سایر کشورها، تصریح کرد: عمر توسعه در کشورها به حدود 10 سال رسیده و با 10 سال برنامه ریزی می توان کشور را به کشوری مقتدر تبدیل کرد. اکنون بسیاری از زیرساخت ها آماده است تنها باید از دعواهای بیهوده سیاسی پرهیز کرد و به اتفاق نظر در کشور رسید.

** تشکیل دپارتمان بین المللی خلیج فارس
در ادامه مراسم نیز سید سعید هاشمی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ از تشکیل دپارتمان بین المللی خلیج فارس با هدف صیانت از نام ملی خلیج فارس خبر داد و گفت: خلیج فارس نام تاریخی آب های جنوب ایران با قدمتی سه هزار ساله است که برای همه ایرانیان از ارزش و اهمیت سیاسی، جغرافیایی، هویتی و ملی برخوردار است.
وی افزود: با وجود تمام مستندات تاریخی و علیرغم اذعان مجامع بین‌المللی در مورد نام خلیج فارس برخی کشورها و افراد با نیات شخصی و نیز سیاسی دست به تحریف نام خلیج فارس زدند و این تحریف آشکار که درابتدا به نوعی شوخی انگاشته شد، ناگهان به قدری جدی شد که از جنگ لفظی به نوعی نبرد فرهنگی بین ایران و ایران ستیزان تبدیل شد.
هاشمی گفت: از این رو به منظور صیانت بیشتر از نام تاریخی خلیج فارس و با هدف توسعه نتایج پژوهش های این منطقه در سطح جهانی، دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان دانشگاه جهاد دانشگاهی با رویکرد عمق بخشیدن به پژوهش های حوزه خلیج فارس، آمادگی خود را جهت تاسیس «دپارتمان بین المللی خلیج فارس» و انتشار نتایج مطالعات به زبان انگلیسی در این دانشگاه اعلام می کند و در این مسیر، همکاری و همیاری وزارت علوم، دانشگاه های کشور، پژوهشگاه ها و تمامی اندیشمندان داخلی و خارجی را می طلبد.
به بیان وی، دانشگاه علم و فرهنگ در این دپارتمان، با دانش و پژوهش تمام کوشش خود را جهت جلوگیری از گسترش تحریف نام تاریخی خلیج فارس و تاکید بر هویت ایرانی این نام انجام داده و مسیرهای مختلفی برای هدایت این مطالعات به مجامع جهانی پیش بینی می کند.
در پایان این همایش از پژوهشگران برتر در حوزه خلیج فارس تقدیر و از کتابی با عنوان «خلیج فارس» رونمایی شد.
سیزدهمین همایش ملی علمی - فرهنگی خلیج فارس به میزبانی دانشگاه علم و فرهنگ با حضور چند تن از نمایندگان مجلس، جمعی از مسئولان جهاد دانشگاهی، دانشگاه علم و فرهنگ و دانشجویان برگزار شد.

**9283**1601**


تعداد بازدید : 785

ارسال نظر

ارسال