ایران کماکان برای سرمایه‌گذاری جذاب است

  • جمعه 24 خرداد 1398 ساعت 5:20

اخبار => سایر رسانه ها

معاون وزیر اقتصاد گفت: در شرایط فعلی هم به خاطر مشوق‌ها و جذابیت‌ها، زیربناهای خوب و انرژی ارزان، کشور کماکان برای سرمایه‌گذاری جذاب است.
ایران کماکان برای سرمایه‌گذاری جذاب است

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

، موسوی، معاون وزیر و رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در گردهمایی سراسری مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استان ها اظهار داشت: سازمان سرمایه‌گذاری علاوه بر موضوعات مرتبط با سرمایه گذاری، بخش بین‌الملل وزارتخانه نیز می باشد و به همین جهت مسوولیت برگزاری کمیسیون های مشترک اقتصادی با کشورها ودیدارهای خارجی وزیر  را نیز به عهده دارد.

وی ادامه داد: هدف و استراتژی دیگر سازمان سرمایه‌گذاری، صیانت از شرکت هایی است که از قبل سرمایه گذاری کرده اند و اکنون با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند و باید در سطح استان‌ها برای رفع مشکلات این قبیل از سرمایه گذاران تلاش شود.

موسوی با اشاره به اینکه در این شرایط هم به خاطر مشوق‌ها و جذابیت ها، زیربناهای خوب و انرژی ارزان، کشور کماکان برای سرمایه گذاری جذاب است، استراتژی سازمان سرمایه گذاری را جلب سرمایه های ایرانیان خارج از کشور دانست.

وی با بیان اینکه دفتر سرمایه گذاری خارجی محدودیت ها و موانع جلب سرمایه گذاری را احصاء و بر اساس آن گزارشی تهیه کرده است، گفت: از ۲۱ مانعی که در سطح ملی برای جلب سرمایه گذاری وجود دارد، فقط چهار مورد غیر قابل کنترل و ۱۷ مورد از آن قابل کنترل و رفع است.

معاون وزیر و رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در همین ارتباط تاکید کرد: در این مقطع باید بر کارهای اساسی جهت رفع مشکلات سرمایه گذاری تمرکز کنیم در این زمینه صرف نوشتن گزارش و اعلام مشکلات، مسائل حل نمی‌شود و باید در جهت رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری، اقدام عملی کنیم و پیشنهادات مدون خود را به مراجع ذیصلاح از جمله مجلس شورای اسلامی و هیات وزیران ارائه کنیم.


تعداد بازدید : 705

ارسال نظر

ارسال