این تیم گران‌‌ترین والیبالیست‌های جهان را دارد

  • دوشنبه 16 بهمن 1396 ساعت 21:34

اخبار => سایر رسانه ها

تیم والیبال زنیت کازان، بیشترین دستمزد تاریخ والیبال را به دو بازیکن شاخص خود می‌دهد.
این تیم گران‌‌ترین والیبالیست‌های جهان را دارد

به دنبال قوت گرفتن شایعه جدایی ویلفردو لئون، ستاره کوبایی الاصل تیم والیبال زنیت کازان، مسئولان این تیم، ستاره آمریکایی خود را با قراردادی تاریخی در تاتارستان نگه داشتند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، متیو اندرسون، بازیکن آمریکایی تیم زنیت به تازگی قرارداد خود را به این ابرقدرت روسی برای یک سال دیگر تمدید کرده است. گفته می‌شود اندرسون برای یک فصل بازی برای زنیت، رقمی حدود یک میلیون و چهارصد هزار دلار دریافت خواهد کرد که یک رکورد در جهان والیبال به حساب می‌آید. او فصل گذشته ۸۵۰ هزار دلار از تیمش دریافت کرد.

عقد این قرارداد سنگین با اندرسون، سبب شد تا مسئولان زنیت برای حفظ لئون که پیشنهادات زیادی از باشگاه‌های دیگر از جمله پروجا ایتالیا دارد، رقمی بیشتری را به این ستاره پیشنهاد دهند. البته لئون نیز تاکید کرده بود که اولویت او ماندن در روسیه است. بنابراین، قرارداد جدید بازیکن کوبایی الاصل زنیت که گذرنامه لهستانی دارد، او را به پردرآمدترین بازیکن تاریخ والیبال تبدیل خواهد کرد.

قرارداد بارتوژ کورک (زراعت بانک ترکیه) و میخاو کوبیاک (پاناسونیک پنترز ژاپن)، ملی پوشان لهستانی با تیم‌های باشگاهی خود در لیگ جاری رقمی حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار است.

همانطور که دیده می‌شود، سنگین‌ترین قرارداد‌های والیبال از کم ارز‌ش‌ترین قرارداد‌های فوتبال هم کمتر است. برای مثال نیمار بازیکن برزیلی پاری‌سن‌ژرمن در یک سال ۳۵ میلیون و لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسلونا ۴۰ میلیون دلار در سال از باشگاه خود دریافت می‌کنند.


تعداد بازدید : 131

ارسال نظر

ارسال