برگزیدگان جشنواره ملی کارتون وکاریکاتور در بجنورد معرفی شدند

  • جمعه 16 شهریور 1397 ساعت 1:15

اخبار => سایر رسانه ها

برگزیدگان جشنواره ملی کارتون وکاریکاتور در بجنورد معرفی شدند

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش ایرنا در این جشنواره در بخش کارتون 415 اثر از 123 هنرمند از استان‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که هیات داوران 'جابر اسدی' از تبریز، 'طاهر شعبانی' از همدان و 'مهناز یزدانی' از اصفهان را به ‌عنوان برگزیدگان بخش کارتون معرفی کردند.
همچنین در این بخش 'سجاد رافعی' از اهواز، 'مجتبی فیضی' از فولادشهر، 'محمود نظری' از همدان، 'محمدحسین اکبری' از جهرم، 'محمد افلاک' از کرج، 'مجاهده پورشمسیان' از کرج، 'ناهید مقصودی' از کرج، 'پویا عبدلی' از کرمانشاه، 'سامان احمدی' از کرمانشاه و 'رضا حمیدی مطلق' از سمنان به‌عنوان هنرمندان شایسته تقدیر معرفی شدند.
' حامد مرتضوی' هم جایزه دبیرخانه را از آن خود کرد.
در بخش کاریکاتور جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور خراسان شمالی که شامل طراحی چهره استاد علیزاده بود 75 هنرمند از استان‌های مختلف کشور 113 اثر ارسال کردند که 'داود هوشمند' از قوچان، 'عقیل رستگاری' از مانه و سملقان و 'سامان ترابی' از اهواز به‌ عنوان برگزیدگان این بخش مورد تقدیر قرار گرفتند.
'ابوالقاسم تهانیان' از برازجان، 'عارف نیازی' از کرمانشاه و 'نادر رحمانی' از مازندران به‌عنوان نفرات شایسته تقدیر این بخش معرفی شدند.
دبیرخانه نهمین جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی در بخش کاریکاتور جایزه خود را به سیدتقی رضایی تقدیم کرد.
معاون فرهنگی هنری اداره کل ‏امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری در این آیین گفت: از مسئولان خراسان شمالی انتظار می رود تا بجنورد، مرکز این استان را به عنوان شهر خلاق معرفی کنند تا شاهد توسعه اقتصادی این شهر باشیم.
داود ضامنی، با تاکید بر لزوم توجه به نقش هنر در توسعه اقتصادی، اظهار داشت: در موضوع شهر خلاق، اقتصاد بر پایه صنایع خلاق و یا اقتصاد ‏فرهنگی تعریف می شود.
وی با بیان اینکه نظریه شهر خلاق در دهه گذشته در برنامه‌ریزی شهری مورد توجه قرار ‏گرفته و اهمیت ویژه‌ای یافت، گفت: یک شهر خلاق می تواند به ‏شکلی متنوع استعدادهای خلاق را به دور خود جمع کند و امروز، شهری موفق است که بتواند سرمایه‌های انسانی را جذب و آن را حفظ کند.‏
ضامنی افزود: بجنورد در هنر کاریکاتور توانمندی های خوبی دارد و با استفاده از این هنر می توان برای توسعه اقتصاد این شهر گام برداشت و به عنوان شهری خلاق متکی به ‏صنایع فرهنگی معرفی کرد.
وی با اشاره به اینکه نخستین بار، میبد و رشت به شهرهای خلاق پیوسته اند، افزود: اگر بجنورد به شهرهای خلاق ملحق شود، با استفاده از هنر کاریکاتور، زمینه برای حضور کارتونیست های حرفه ای فراهم می شود و با خلق ‏آثار این هنرمندان و در قالب تولید محصولات می توان برای توسعه اقتصاد گام برداشت.
استان خراسان شمالی از قطب های کارتون و کاریکاتور در کشور شناخته می شود و اکنون بیش از 40 هنرمند فعال در این حوزه دارد.
نهمین جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور روزی حلال حوزه هنری خراسان شمالی پنجشنبه شب در بجنورد با معرفی نفرات و آثار برتر به کار خود پایان داد.
70 هنرمند از 27 استان کشور 542 اثر خود را به دبیرخانه این جشنواره فرستاده بودند.
احمدی عربانی، بهمن عبدی، محمدرضا دوست محمدی، سعید نوروزی و عباس ناصری آثار نهمین جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور خراسان شمالی را داوری کردند.
7185/5132

تعداد بازدید : 308

ارسال نظر

ارسال