بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت هفته دفاع مقدس

  • شنبه 31 شهریور 1397 ساعت 19:20

اخبار => سایر رسانه ها

بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت هفته دفاع مقدس

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش روز شنبه ایرنا از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این بیانیه آمده است: فرارسیدن هفته دفاع مقدس که یادآور آغاز تجاوز رژیم بعثی به نمایندگی از استکبار جهانی به ملت غیور و سرافراز ایران بود؛ درعین آنکه یادآور خاطرات تلخی است، زنده کننده یاد حماسه‌ها و دفاع جانانه این ملت از کیان اسلامی و خاک میهن عزیز خود است.
در ادامه این بیانیه تصریح شده است: در ابتدای جنگ تحمیلی و در حالی که رژیم متجاوزعراق خیال خام فتح هفت روزه تهران را در سر می‌پروراند، مقاومت اعجاب انگیز و غرورآفرین ملت غیور ایران در مقابل این تجاوز که مورد حمایت تمام عیار آمریکا و اذنابش بود، تاریخ معاصر منطقه غرب آسیا را گونه‌ای دیگر رقم زد.
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرده است: در طول هشت سال دفاع مقدس و در اوج دشمنی‌های همه جانبه دشمنان ملت ایران بر علیه این ملت بزرگ، استعدادها و توانمندی‌های حیرت آور جوانان غیور میهن‌مان بروز و ظهور یافت که توانست کمبودها و نقایص را جبران کند و کشورمان را در دفاع مقدس پیروز و سرافراز سازد.
این بیانیه خاطر نشان می کند: امروز هم هر چند جنگ در بعد نظامی آن پایان یافته و آمریکای جهانخوار و اذنابش هم بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» خیال خام تجاوز نظامی به کشورمان را از سر خود بیرون کرده‌اند، دشمنی‌ها در عرصه اقتصادی و با هدف توقف کامل روند رشد و پیشرفت همه جانبه ملت بزرگ ایران بروز یافته است.
در این بیانیه همچنین تصریح شده است: در این جنگ تمام عیار ایجاد وقفه در روند معیشت مردم از طریق تحریم‌های سنگین و ظالمانه گام اصلی دشمن است و برای مقابله با این حربه، ارائه راهکار علمی برای تقویت بنیه اقتصاد ملی و استحکام بخشی به ساختار اقتصادی کشور باید در راس برنامه‌های جامعه علمی کشور باشد.
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرده است: جامعه علمی و نخبگانی کشور در این مسیر باید ضمن ارائه یک تصویر واقع بینانه از وضعیت فعلی کشور و توانمندی‌ها و کمبودها بتواند در قالب برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت برای حل مشکلات کشور ارائه دهد.
در ادامه این بیانیه آمده است: مشکلات و معضلاتی که در ماه‌های اخیر دامنگیر اقتصاد کشور شد و متاسفانه اثرات نامطلوبی بر ارزش پول ملی گذاشت، بدون تردید قابل جبران است و دانشگاهیان در همه حوزه‌های علمی باید در زمینه ارائه راه حل این مشکلات، احساس وظیفه و تکلیف کنند و مطمئن باشند که در کشور هیچ مشکل غیر قابل حل وجود ندارد.
این بیانیه تصریح کرده است: یکی از راهکارهای تقویت اقتصاد ملی، که در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هم مورد تاکید قرار گرفته است، افزایش ارزش افزوده و ثروت ملی از طریق تولید کالای مرغوب ایرانی و دارای قابلیت رقابت با کالای خارجی است که در این مسیر بدون تردید توجه به اقتصاد دانش بنیان که نقشی مهم در افزایش کیفیت و بالابردن بهره‌وری و در نتیجه کاهش قیمت دارد، لازم و واجب است.
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم اهل بیت «ع» و با یادآوری مسئولیت و تکلیف جامعه دانشگاهی و نخبگان علمی کشور در تقویت اقتصاد ملی؛ بر لزوم همکاری همه نهادها در مسیر تحقق نظرات علمی و کارشناسی ارائه شده به منظور بهبود وضعیت اقتصادی کشور نیز تاکید می‌کند.
**9103**1601**

تعداد بازدید : 240

ارسال نظر

ارسال