تحریم اروپا علیه روسیه به ایتالیا آسیب می زند

  • چهارشنبه 2 آبان 1397 ساعت 17:26

اخبار => سایر رسانه ها

رم - ایرنا - 'جوزپه کونته' نخست وزیر ایتالیا روز سه شنبه با تاکید بر اینکه مسکو یک بازیگر اساسی برای حل بحران های بین المللی است، گفت: تحریم علیه روسیه به شرکت های ایتالیایی آسیب می زند.
تحریم اروپا علیه روسیه به ایتالیا آسیب می زند

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش ایرنا، کونته که قرار است در ماه جاری میلادی با ولادیمیر پوتین روسیه در مسکو دیدار و با او در باره موضوعات بین المللی و امنیت گفت وگو کند، اظهار کرد، نشست آتی سران اتحادیه اروپا یک فرصت جدید برای تعمیق رویکرد دوگانه قاطعیت و گفت و گو با مسکو که یک بازیگر مهم برای بحران های بین المللی بشمار می رود، محسوب می شود.
این در حالی است که 'متئو سالوینی' معاون نخست وزیر و وزیر کشور ایتالیا نیز در آستانه سفر به مسکو، روز دوشنبه در نشست کنفدراسیون صنایع این کشور تحریم های اقتصادی اروپا علیه این کشور را پوچ دانست و پیشنهاد گفت و گو برای حل مشکلات داد.
سالوینی گفت: روز چهارشنبه برای چندمین بار به روسیه سفر خواهم کرد، زیرا بحثی در خصوص اینکه آیا تحریم های اقتصادی اروپا علیه روسیه بطور نامحدود تمدید شود، وجود دارد. تحریم هایی که به عقیده من از نظر اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پوچ هستند.
وزیر کشور ایتالیا با بیان اینکه تحریم ها یک مانع برای ورود به بازار (روسیه) است، افزود: من به روسیه سفر می کنم زیرا اعتقاد دارم که امروز می توان مسائل را با گفت و گو حل حل کرد.
اتحادیه اروپا از سال 2014 تاکنون روسیه را به اتهام دخالت در حاکمیت داخلی اوکراین چندین بار تحریم کرده است. روسیه ضمن رد همه اتهامات، محدودیت ‌های اقتصادی متقابلی را بر اتحادیه اروپا اعمال کرده است. اختلافات آمریکا و اتحادیه اروپا با روسیه پس از اعلام استقلال جمهوری کریمه از اوکراین و پیوستن آن به فدراسیون روسیه و بحران و ناآرامی در شرق اوکراین به اوج خود رسید.
اروپام**461**شبس**1613


تعداد بازدید : 778

ارسال نظر

ارسال