تفاهم همکاری میان دیوان محاسبات ایران و قزاقستان امضاء شد

  • شنبه 28 اردیبهشت 1398 ساعت 11:41

اخبار => سایر رسانه ها

تهران- ایرنا- در پی سفر رئیس کل دیوان محاسبات ایران به قزاقستان یادداشت تفاهم همکاری میان مقامات دو کشور در شهر نورسلطان پایتخت ( آستانه پیشین) به امضاء رسید.
تفاهم همکاری میان دیوان محاسبات ایران و قزاقستان امضاء شد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش روز شنبه ایرنا، «عادل آذر» رئیس کل دیوان محاسبات ایران در سفر روز جمعه به شهر نور سلطان پایتخت جمهوری قزاقستان با «ناتالیا گونداوا» رئیس کمیته محاسبات و نظارت بر اجرای بودجه کشوری قزاقستان دیدار و گفت و گو نمود. طرفین در این دیدار ضمن بررسی راه‌های توسعه همکاری و تبادل تجربیات میان دو کشور درزمینهٔ حسابرسی دولتی، یادداشت تفاهم همکاری در این خصوص را به امضاء رساندند.
در این یادداشت تفاهم همکاری، طرفین با ایجاد چارچوب قانونی در راستای تعامل همکاری بین دو طرف در تبادل اطلاعات و روش‌های همکاری در ارتباط با نظام پیگیری و گزارش دهی بر اجرای توصیه‌های حسابرسی دولتی توافق کردند. همچنین دو طرف درزمینهٔ همکاری‌های دو جانبه و همکاری در چارچوب سازمان بین‌المللی مؤسسات عالی حسابرسی (آینتوسای)، سازمان آسیایی مؤسسات عالی حسابرسی (آسوسای) و سازمان مؤسسات عالی حسابرسی کشورهای عضو اکو (اکوسای) نیز به توافق رسیدند.
عادل آذر که به بنا به دعوت همتای قزاقی خود جهت شرکت در دوازدهمین همایش اقتصادی آستانه به شهر نور سلطان سفر کرده بود، در یکی از نشست‌های تخصصی همایش با موضوع ابزارهای توسعه پایدار به سخنرانی پرداخت. وی در سخنان خود به لزوم بومی سازی شاخص‌های کلیدی عملکرد ملی به‌عنوان ابزاری برای توسعه پایدار اشاره کرد.
دوازدهمین همایش اقتصادی آستانه، امسال با شعار «رشد الهام بخش: مردم، شهرها و اقتصادها» با حضور مقامات عالی‌رتبه قزاقستان و 74 کشور جهان از جمله؛ چین، ارمنستان، گرجستان، ازبکستان، روسیه، ایران، آمریکا، فرانسه، افریقای جنوبی، ژاپن، هنگ گنگ، هند، مغولستان و همچنین نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای اقتصادی از جمله؛ رئیس صندوق بین‌المللی پول و مسئولین بانک آسیایی، بانک جهانی، بانک توسعه و نوسازی اروپا، سازمان همکاری و توسعه و نمایندگان شرکت‌های تجاری بین‌المللی و صاحب‌نظران و تحلیلگران اقتصادی در تاریخ 26 و 27 اردیبهشت در شهر نور سلطان برگزار شد.
آساق**9473**1663**


تعداد بازدید : 240

ارسال نظر

ارسال