جزییاتی جدید از فرایند واگذاری سهام دولت

  • سه شنبه 21 خرداد 1398 ساعت 18:32

اخبار => سایر رسانه ها

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بر اساس مصوبه هیات واگذاری،​ روش‌های خصوصی‌سازی و واگذاری‌ها متنوع می‌شود و تا پایان هفته سه شرکت برای واگذاری اعلام می‌شود.
جزییاتی جدید از فرایند واگذاری سهام دولت

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

، فرهاد دژپسند امروز در جلسه ای با حضور فعالان اقتصادی با موضوع" واگذاری و شناسایی ظرفیت‌های بخش خصوصی" با بیان اینکه ۱۸ شرکت بورسی آماده واگذاری شده است افزود:​ احتمالا تا آخر هفته جاری سه شرکت برای واگذاری اعلام می شود.

وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در برخی از خصوصی سازی ها گفت: ما باید روش های دیگری مثل واگذاری مدیریت و ایجاد سهامی عام منطقه را اجرا کنیم و برای حل موضوعاتی مثل اهلیت افراد روش اجاره به شرط تملیک را اجرا کنیم.

دژپسند افزود:​ برای واگذاری های جدید برای اینکه زودتر به نتیجه برسیم و از برخی از مشکلات جلوگیری شود شرکت های دولتی که بورسی هستند در اولویت قرار گرفته‌اند. وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد:​ قیمت این شرکت‌ها در بورس به صورت شفاف تعیین می‌شود و برای سهام راهبردی نیز اهلیت افراد بررسی خواهد شد.

وی پیشنهاد کرد:​ بخش خصوصی با همکاری هم،​ به صورت گروهی کنسرسیوم هایی را تشکیل دهند و سهام دولتی را خریداری کنند. دژپسند گفت: دولت واگذاری شرکت‌های غیر بورسی را هم دیر یا زود شروع خواهد کرد.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مطالب مندرج در رسانه ها مبنی بر درآمد ۵۲ هزار میلیارد تومانی دولت در دور جدید واگذاری ها گفت: جدای از اینکه این سخنان با چه اهدافی بر زبان می آید، باید بگویم که قرار نیست همه مبالغ حاصل از این واگذاری ها به خزانه دولت بیاید.

دژپسند تصریح کرد: قانون به ما گفته که به عنوان مثال بیمه البرز را که فروختید، پولش باید برود برای افزایش سرمایه بیمه و اگر اموال مازاد بانک ها را فروختید، پولش باید برای افزایش سرمایه خود بانک ها هزینه شود و از این محل چیزی قرار نیست گیر دولت بیاید.


تعداد بازدید : 646

ارسال نظر

ارسال