حجم حمل و نقل از ایران به روسیه افزایش می یابد

  • شنبه 20 بهمن 1397 ساعت 12:28

اخبار => سایر رسانه ها

باکو – ایرنا – وزیر توسعه اقتصادی روسیه گفت: با تصویب 'توافقنامه ایجاد منطقه آزاد تجاری بین اتحادیه اقتصادی اورآسیا و ایران' حجم ترانزیت و حمل و نقل بار از ایران به روسیه افزایش خواهد یافت.
حجم حمل و نقل از ایران به روسیه افزایش می یابد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری 'حقین .آذ'، ماکسیم اورشکین روز جمعه در جریان سفر به جمهوری آذربایجان و در جریان بازدید از پل جدید در دست ساخت در مرز این کشور و روسیه افزود: با توجه به افزایش قابل توجه حجم ترانزیت از ایران که با اتحادیه اقتصادی اوراسیا توافقنامه منطقه تجارت آزاد را امضا کرده است ، حجم حمل و نقل از ایران از طریق جمهوری آذربایجان به فدراسیون روسیه افزایش خواهد یافت .
وی تصریح کرد: پل جدید در دست ساخت در مرز مشترک روسیه و جمهوری آذرربایجان، با توجه به افزایش حجم حمل و نقل محموله ها از جمهوری آذربایجان و ایران به روسیه ، از اهمیت راهبردی خاصی برخوردار است .
اورشکین گفت: روسیه و جمهوری آذربایجان استفاده از ظرفیت گذرگاه های مرزی دیگر برای افزایش حجم حمل و نقل را بررسی می کنند .
وی با اشاره به تراکم وسایل نقلیه در مرز مشترک دو کشور ، افزود: بروز چنین وضعیتی حاکی از نارسایی زیر ساختی در راه افزایش حجم حمل و نقل میان جمهوری آذربایجان و روسیه است و بنا بر این توافق کردیم از ظرفیت گذرگاه های مرزی دیگر هم بهره مند شویم .
اورشکین بر ضرورت برطرف کردن مشکلات برای فعالان اقتصادی بخش حمل و نقل در تردد از مرز و تامین شرایط لازم برای حرکت آزاد وسایل نقلیه میان دو کشور تاکید کرد .
شاهین مصطفی اف وزیر توسعه اقتصادی جمهوری آذربایجان که در این بازدید اورشکین را همراهی می کرد، گفت: پل جدید بر روی رودخانه 'سامور' در مرز مشترک جمهوری آذربایجان و روسیه در ماه نوامبر سال جاری میلادی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .
وی افزود: این پل در دست ساخت ترانزیت کالا را تسهیل می کند و نیز موجب افزایش حمل و نقل محموله ها می شود که برای دالان بین المللی حمل و نقل شمال - جنوب مهم است و به فعالیت ثمر بخش این دالان کمک خواهد کرد .
خاورم ** 337** 1579


تعداد بازدید : 269

ارسال نظر

ارسال