درخواست گروه ۷ از کره شمالی

  • پنجشنبه 17 خرداد 1397 ساعت 1:17

اخبار => سایر رسانه ها

یک مقام ارشد اروپایی بر این باور است که رهبران گروه ۷ از کره شمالی خواهند خواست تا از شر تسلیحات اتمی اش رها شود.
درخواست گروه ۷ از کره شمالی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا سه شنبه گفت: رهبران گروه 7 در نشست روز جمعه از کره شمالی خواهند خواست که اگر خواستار لغو تحریم های بین المللی است، باید از شر تسلیحات اتمی اش رها شود.

نشست رهبران گروه 7 شامل آمریکا، کانادا، ژاپن، بریتانیا، فرانسه آلمان و ایتالیا قرار است 8 و 9 ژوئن یعنی جمعه و شنبه آتی در کانادا برگزار شود.

این مقام اروپایی افزود: انتظار یک پیام قاطع و هماهنگ از سوی رهبران گروه 7 برای کره شمالی را داریم، در این پیام رهبران گروه 7 خواستار خلع سلاح کامل، قابل راستی آزمایی و برگشت ناپذیر شبه جزیره خواهند شد، البته اگر پیونگ یانگ خواستار لغو تدریجی فشارهای ناشی از تحریم های بین المللی است.

نشست رهبران گروه 7 در شرایطی قرار است برگزار شود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد 12 ژوئن یعنی 22 خردادماه با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سنگاپور دیدار کند.

ترامپ هفته گذشته در سخنانی گفت: انتظار نتایج بسیار مثبتی را در مذاکره با کره شمالی دارم ولی برای دستیابی به یک توافق نهایی، نیاز به برگزاری چندین نشست خواهد بود.

ترامپ امیدوار است که یکی از نتایج نشست سنگاپور دستیابی به توافق نهایی برای پایان دادن به جنگ دو کره باشد که رسما در سال 1953 میلادی پایان یافته ولی دو کشور هنوز پیمان صلحی را امضا نکرده اند.


تعداد بازدید : 181

ارسال نظر

ارسال